כחלון לחברות הסלולר: דווחו על המו"מ עם מפעילים

שר התקשורת מבקש מהחברות ובעלי הרישיונות החדשים לדווח על המו"מ ביניהם, על טיוטת ההסכמים או מדוע כשל המו"מ ■ המטרה: לבדוק את הסטטוס של השחקנים החדשים

משרד התקשורת הוציא אתמול בערב (ב') מכתב לכל חברות הסלולר ולבעלי רישיונות ה-MVNO, ובו הוא מבקש מהם פירוט לגבי המו"מ שיאפשר לשחקנים החדשים להשתמש בתשתיות החברות הסלולריות. במכתב מבקש אגף הכלכלה לדווח לו על המו"מ בין החברה הסלולרית לבין בעל רישיון ה-MVNO והאם הם הגיעו לסיכומים ביניהם. במידה וכן, מבקש המשרד לקבל לידיו את טיוטת ההסכמים, ובמידה ולא - הוא מבקש לדעת מדוע לא הצליח המו"מ ומה היו המחירים שהציע כל אחד מהצדדים.

המכתב נשלח אתמול, בין היתר בעקבות דיון שנערך אצל שר התקשורת, משה כחלון, ביום ראשון השבוע, שהתקיים במטרה לבדוק את הסטטוס של השחקנים החדשים מול המפעילים הקיימים. נכון לעכשיו, נראה כי חלק מהמפעילים החדשים מדווחים שהם רואים סיכוי להגעה למחיר מוסכם עם אחת החברות הסלולריות, וחלק טוענים כי הפערים גדולים מדי ואין סיכוי שיהיה סיכום ללא התערבות משרד התקשורת.

נראה שהבלבול נובע מזה שלא כל השחקנים הווירטואליים רואים עין בעין את הכדאיות הכלכלית של המיזם. חלק מהשחקנים, כמו רמי לוי למשל, אינם מעוניינים להקים אופרציה כלשהי. הם מעוניינים לקנות פתרון כולל מהמפעיל הסלולרי ולמכור נטו דקות שיחה מוזלות. הם לא מתכוונים להקים שירות לקוחות או להציע שירותי ערך מוסף, אלא לקנות בזול ולמכור ברווח של כמה גרושים. חלק מהשחקנים רוצים שהשליטה בלקוח תהיה גדולה יותר, ולכן הם מעוניינים להשתמש במתג עצמאי משלהם ולהוסיף לזה רכיבי רשת שונים, שירות לקוחות וכו'.

בכל מקרה, לקראת ה-16 בדצמבר יצטרך המשרד להחליט האם הוא מתערב וקובע מחיר העברה, או שהוא מגיע למסקנה שהמו"מ מנוהל בתום לב ושהפערים במחיר הם כלכליים בלבד.