אחרי אפל וגוגל, מיקרוסופט נכנסת לשוק הטלוויזיה הצפוף

מיקרוסופט רוצה שהצרכנים יעשו שימוש ב-XBOX כפלטפורמה לתכנים טלוויזיוניים ■ שוקלת גם הקמת חברת כבלים וירטואלית

מיקרוסופט לא רוצה להישאר מאחור ולהשתרך אחרי אפל וגוגל בשוק הטלוויזיה. מקורבים לחברה מציינים כי היא בודקת את האפשרות להיכנס אל שוק הטלוויזיה, ומנהלת דיונים עם מספר חברות טלוויזיה בכבלים ובלוויין.

המטרה של מיקרוסופט היא ליצור שירות מנויים בתשלום לתכנים טלוויזיוניים שישתמשו בקונסולת ה-XBOX 360 של החברה בתור פלטפורמה. אם אכן תיכנס מיקרוסופט אל השוק, היא תתחרה בגוגל, אפל ונטפליקס שכבר הודיעו על כוונתן להציע תכנים טלוויזיוניים על-פי דרישה. במיקרוסופט סירבו להגיב לידיעה.

אחד מהמודלים שנבחנים על-ידי מיקרוסופט הוא הקמת חברת כבלים וירטואלית, שתגבה תשלום חודשי עבור גישה לתכנים של רשתות טלוויזיה דוגמת פוקס, ABC או NBC, באמצעות קונסולת ה-XBOX.

אפשרויות אחרות שבוחנים במיקרוסופט כוללות שימוש בקונסולה כדי לצפות בתוכניות טלוויזיה תוך ביצוע פעילויות אינטראקטיביות.

כך למשל, יוכלו הצופים להתכתב עם חבריהם בתוכנת מסרים מידיים בזמן שהם צופים בתוכנית טלוויזיה אהובה.

מיקרוסופט בוחנת גם את האפשרות ליצירת חבילות תוכן עבור הצרכנים ושוקלת גם למכור בנפרד לצרכנים מנויים לערוצים דוגמת HBO ו-ESPN, באמצעות שירות XBOX לייב.

ההערכות הן כי השיחות נמצאות בשלב מוקדם, וייתכן שהשקת המיזם תתרחש רק בעוד שנה לפחות.

הטלוויזיה נלחמת בזליגת הצופים

החדשות על תוכניות מיקרוסופט מגיעות בתקופה שבה מנסה תעשיית הטלוויזיה למצוא דרכים יצירתיות כדי לעצור את זליגת הצופים אל שירותי טלוויזיה מקוונים בתשלום, דוגמת אלו המוצעים על ידי נטפליקס והולו. מחיר המנוי על שירותים אלו זול בהרבה ממחירו של מנוי חודשי לטלוויזיה בכבלים או בלוויין.

מיקרוסופט הצהירה לא אחת על כוונותיה להשתלב בשוק הטלוויזיה, ולאחרונה היא אף השקיעה ברשת MSNBC ובמיזם טלוויזיה אינטראקטיבי שיופעל באמצעות תוכנות שהיא תפתח עבור ממירים המותאמים לכך (Set Top Box).

מיקרוסופט עתידה להצטרף אל שוק צפוף גם כך, בו כבר השיקה גוגל את שירות הטלוויזיה המקוון Google TV בשיתוף עם יצרניות האלקטרוניקה סוני ולוגיטק.

גם אפל עתידה להשתלב בשוק הטלוויזיה באמצעות השקת שירות הזמנת תכנים על-פי דרישה, במחיר זול במיוחד. כמו-כן, לאחרונה החלה אפל להציע תכנים טלוויזיוניים להורדה בתשלום בחנות iTunes.