IDB משנה תנאי העסקת ליאור חנס: ישתכר 3.1 מיליון שקל

המשנה למנכ"ל אי די בי פיתוח, שהוא גם מנהל זרוע הפעילות בחו"ל, החליט לחזור לישראל ■ החברה החליטה כי יופחת החזר ההוצאות לו זכאי חנס עקב שהותו בלונדון

חברת אי.די.בי פיתוח בשליטת נוחי דנקנר מעדכנת את תנאי העסקתו של המשנה למנכ"ל ומנהל זרוע הפעילות בחו"ל, ליאור חנס, בעקבות החלטתו לחזור לארץ.

לפי הדיווח שפרסמה אי.די.בי, יופחת החזר ההוצאות לו זכאי חנס עקב שהותו בלונדון (במסגרת תפקידו כמנהל הפעילות בחו"ל), והוא יעמוד על 90 אלף ליש"ט בשנה. שאר תנאיו של חנס יישארו בעינם.

ב-2006 מונה חנס למנכ"ל החברה האנגלית באמצעותה פועלת אי.די.בי בחו"ל, ובעקבות כך עבר לאנגליה ביחד עם משפחתו וזכה להחזר הוצאות. החל מחודש ספטמבר 2009 צמצם חנס את שהותו בלונדון, לאור חזרתה של משפחתו להתגורר בישראל. חנס ממשיך לעבוד בחברה האנגלית כמנהל העסקים הראשי שלה, ובמסגרת זאת שוהה, וצפוי להמשיך לשהות, באנגליה או בארצות אחרות בחו"ל מספר משמעותי של ימים מדי חודש.

עלות שכרו של חנס עומדת כעת על 3.1 מיליון שקל, לפני מענקים. אשתקד, הוא זכה לבונוס חד פעמי בסך 1.5 מיליון שקל בגין ההשקעה בקרדיט סוויס, ועלות שכרו ב-2009 הסתכמה ב-7.5 מיליון שקל.

כור מכבידה על התוצאות ברבעון

אי.די.בי פרסמה אמש את תוצאותיה לרבעון השלישי, בו היעדר רווחי הון משמעותיים, לצד הפסד כבד שרשמה חברת ההשקעות המוחזקת כור, העבירו את הקבוצה להפסד של 298 מיליון שקל. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי של אי.די.בי ב-816 מיליון שקל - ירידה של 46% לעומת התקופה המקבילה, בה נרשם רווח נקי של 1.5 מיליארד שקל.

כור סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של קרוב ל-360 מיליון שקל, כאשר החברה הבת מכתשים אגן הסבה לה הפסד של כ-100 מיליון שקל. בנוסף, התחזקות של קרוב ל-5% בפרנק השוויצרי (באמצעותו מממנת כור את השקעתה במניות בנק קרדיט סוויס), לצד עלייה במדד המחירים לצרכן, הכפילו את הוצאות המימון הרבעוניות לסך של 294 מיליון שקל.

כור עדכנה כי הפער השלילי בין שווי השוק של מניות קרדיט סוויס לבין עלותן בספריה, ממשיך להתרחב ומגיע לכ-1.3 מיליארד שקל, לאחר ששווין התכווץ ברבעון השלישי בכ-20%. מאידך, היא המשיכה ליהנות מהחזקה זו ב-2010, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה ממנה רווחי מימוש ודיבידנד של כ-237 מיליון שקל.

מאז רכישת מניות קרדיט סוויס במהלך 2008, ועד כה, הן הניבו לכור רווח מצטבר לאחר מס של כ-3.4 מיליארד שקל, והחברה מציינת כי היא מתכוונת להמשיך ולהיות בעלת מניות משמעותית בבנק השוויצרי. כור מחזיקה כיום ב-3.24% ממניות קרדיט, בסכום השקעה של 6.95 מיליארד שקל.