הסופרת אורה מורג במכתב לאורלי אינס: "את אשה רעה"

"אם לא היית משכילה, בוגרת, מנוסה, הייתי אומרת: מסכנה, תומרנה כמו מוניקה לוינסקי והחיילת מפרשת רמון. אבל את? תחליטי: את ד"ר עם פרויקט נגד אלימות - או אישה קטנה ומתומרנת?"

הסופרת אורה מורג, הכותבת ספרים לילדים, פרסמה אתמול (ג') אחר-הצהריים בבלוג שלה באתר תפוז מכתב לאורלי אינס, שמאשימה את ניצב אורי בר-לב בתקיפה מינית. באורח מפתיע, המכתב לא בא לחזק את ידי אינס אלא דווקא מותח עליה ביקורת קשה.

וכך כותבת מורג, בבלוג שלה בתפוז:

" לאורלי שלום רב, אני כמובן עוקבת אחרי כל הפרשה המבישה שבה את מככבת, ואני רואה בך פשוט דמות של אישה רעה. אם לא היית משכילה, בוגרת, מנוסה - הייתי אומרת: מסכנה, תומרנה כמו מוניקה לוינסקי, כמו החיילת המנושקת מפרשת רמון.

"אבל את? את לא יכולה להסתתר מאחורי הטיעונים: לא התכוונתי. לא התלוננתי. זה התגלגל, זה בכלל חגי פלג הלשין. עבדו עליי. איימו עליי, אמרו לי... המורה נטפלת אליי... תחליטי - את דוקטור לנגד אלימות בפרויקט שבו ממש לא הצלחת - או אישה קטנה ומתומרנת.

"כמה רוע צריך להיות לך להחליט לקום ולעמוד בכיכר העיר מול כל עם ישראל ולפרק לרסיסים גבר שבסך-הכול ניסה לחזר אחרייך. מה כבר קרה? משך אותך לדשא? אויה! לא נראתה, לא נשמעה כזאת! לא נראתה שערורייה כזו. בואו נערוף את ראשו! צילצל אלייך 14 פעמים?! אוי אוי אוי!

"וגם לו היה נופל הדבר במסגרת הטרדה. מותר לסלוח - מותר להבליג . האיש לא המשיך. האיש לא חזר על כך. מה בדיוק גרם לך לטראומה של שנתיים וחצי בהן לא התלוננת? הלו אורלי, את בת 48 - על מי את עובדת? על נשים בגילך ואף יותר שהיו כבר במקומות כאלה - שחוו משיכות לדשא, והן חייכו או כעסו, קמו ופנו לחדרן.

"ומה קדם לאותה משיכה? 3 שעות ישבת איתו בבר אפל. לדברייך, הוא חיזר אחרייך באופן בוטה. מה פשוט יותר מלקום אחרי 10 דקות וללכת לחדרך? ונגד מי את יוצאת, למי את מחסלת את העתיד המקצועי? האם האיש עוכר ישראל? האם חלילה בגד בעמו? בארצו? האם האיש פושע נאצי?

"את יוצאת נגד אדם איכותי ביותר. את פוגעת בילדיו ובאשתו קבל עם ועולם, וכל זאת בשם מה? על איזה עיקרון את מגנה? כו-לה התגלגלתם קצת בדשא. אני מקווה שהוא לא היה רטוב. כמה רוע צריכה אישה להכיל כדי לצאת במסע כזה? כמה שאפתנות?

"אם תימרנו אותך - את באמת פתייה, אם זו יוזמתך - את ממש פאטתית".

"אינס תופסת טרמפ"

בראיון לגבי גזית ברדיו ללא הפסקה אמרה מורג היום (ד'): "אני חותמת על כל מילה שכתבתי. מאז שפרסמתי את זה אני מקבלת שטף של מיילים וסמסים מנשים שמודות לי ששימשתי להן כפה. אינס תופסת טרמפ על אלה שבאמת הוטרדו מינית. איך היא מעזה? מה שקרה לה זה קשקוש. מה היא רוצה, שכל מחזר יילך עם מסמך משפטי להחתמה? אין לי שום קשר לבר-לב, אבל אני חושבת שאינס פוגעת בנשים באמת הוטרדו".