סקר: בכמה הזוגות הצעירים החרדים מסוגלים לרכוש דירה?

גיאוקרטוגרפיה: 59% מהזוגות הצעירים במגזר החרדי מסוגלים לרכוש דירה רק בפחות מ-750 אלף שקל ■ רק 3% יכולים להרשות לעצמם לרכוש בדירה ביותר מ-2 מיליון שקל

בהתחשב במחירי הדירות הגואים, הקושי לרכוש דירה בקרב הזוגות הצעירים הוא גדול, ולפי סקר חדש של גיאוקרטוגרפיה, בפרט בקרב הזוגות הצעירים במגזר החרדי. מחקר מיוחד שערך פרופ' אבי דגני, נשיא גיאוקרטוגרפיה, מחדד את המצוקה של זוגות החרדים והקושי שלהם לרכוש דירה למגורים.

במסגרת סקר שנערך בקרב 500 משקי בית חרדיים, המשתתפים נשאלו מהו הסכום הגבוה ביותר שזוג צעיר יכול להרשות לעצמו להוציא על דירה חדשה - כולל משכנתא והעזרה שהוא מקבל מהמשפחה וכדומה. רוב הנשאלים, 59% מהם, ציינו כי יהיו מסוגלים לרכוש דירה רק בפחות מ-750 אלף שקל.

בנוסף, 22% ממשתתפי הסקר ציינו כי יוכלו לרכוש דירה בסכום שבין 750 אלף שקל ועד מיליון שקל; 6% מהנשאלים ציינו כי יוכלו לרכוש דירה במחיר של מיליון ועד 1.25 מיליון שקל; כ-5% ציינו כי יוכלו לרכוש דירה מ-1.25 מיליון שקל ועד 1.5 מיליון ש'; 2% מהמשתתפים ציינו כי יוכלו לרכוש דירה ב-1.5-1.75 מיליון שקל; 3% ציינו כי יוכלו לרכוש דירה ב-1.75-2 מיליון שקל, ורק 3% ציינו כי יוכלו להרשות לעצמם לרכוש בדירה ביותר מ-2 מיליון שקל.

אבי דגני אמר בעקבות הממצאים, כי "הזוגות הצעירים החרדים וגם החילוניים סובלים בעצם מאותה מצוקה. הדבר צריך להטריד בעיקר את מנוחתם של מי שיושבים על המדוכה ודנים בניסיון לגבש פתרונות דיור בר השגה לזוגות צעירים, חילוניים וחרדים כאחד".