ADP: מס' המשרות במגזר הפרטי בארה"ב זינק ב-93 אלף

מדובר בעלייה החדה ביותר במספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב בשלוש השנים האחרונות ■ מדד ה-ISM ירד ל-56.6% בחודש נובמבר ■ נתוני פיריון עודכנו כלפי מעלה ל-2.3%

שטף נתוני המאקרו החשובים שיזרמו היום (ד') לוול סטריט נפתח עם פרסום סקר ה-ADP שהצביע על התווספות של 93 אלף מישרות למגזר הפרטי בארה"ב בנובמבר. מדובר בעלייה החדה ביותר במספר המשרות במגזר זה בשלוש השנים האחרונות. הכלכלנים ציפו לתוספת של 63,000 משרות בלבד.

מספר העובדים שהצטרפו למגזר השירותים עלה ב-79 אלף ומספר העובדים שהצטרפו לסקטור היצרני עלה ב-14 אלף.

נזכיר כי ביום שישי יפורסם דו"ח התעסוקה ושיעור האבטלה בארה"ב, והאנליסטים מצפים כי יתווספו לשוק העבודה האמריקני 115 אלף עובדים במגזר הלא חקלאי וכי שיעור האבטלה ישאר ברמה של 9.6%.

עוד פורסמו היום לפני פתיחת המסחר, נתוני פיריון העבודה (פרודוקטיביות) אשר עודכנו כלפי מעלה ל-2.3% ברבעון השלישי לעומת האומדן הקודם שפורסם לפני חודש והצביע על כך שהפיריון עלה ב-1.9% ברבעון השלישי במונחים שנתיים. עלות יחידת עבודה ירדה ב-0.1% ברבעון זה בהתאם לאומדן הקודם שפורסם. האנליסטים בוול סטריט ציפו כי הפרודוקטיביות בארה"ב תעודכן כלפי מעלה בשיעור מתון יותר של 2.2%.

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש נובמבר ירד ל-56.6% לעומת 56.9% בחודש הקודם. התחזית הקודמת הייתה לירידה מתונה יותר ל-56.8%.

עוד יפורסמו היום מדד מנהלי הרכש הנקרא גם מדד ה-ISM. בנוסף יפורסמו גם נתוני הוצאות הבנייה, דו"ח המלאים, מכירות כלי רכב ולבסוף גם ספר הבז'. .