הערכות: אינטל תסכים למענק של 200 מיליון ד'

העבודות לשדרוג המפעל בקרית גת עתידות לעלות לאינטל 2.7 מיליארד דולר, ולשם כך ביקשה 400 מיליון דולר, אך הוא קוצץ בחצי ■ בכירים באינטל העולמית יבואו לישראל בשבוע הבא

במשרדי האוצר והתמ"ת מתרשמים כי ענקית השבבים העולמית, אינטל , מתכוונת לתת תשובה חיובית להצעת מרכז ההשקעות שבמשרד התמ"ת, ולשדרג את המפעל שלה בקרית גת.

בשבוע הבא יבקרו בישראל בכירי הנהלת החברה, והם ייפגשו עם בכירי משרדי האוצר והתמ"ת, מרכז ההשקעות ולשכת המדען הראשי. בין הבכירים גם ג'וש וולדן, מנהל מפעלי הייצור של אינטל בעולם וסטייסי סמית', מנהל בכיר בחברה.

גורמים במשרדי ממשלה אמרו ל"גלובס" בימים האחרונים, כי נראה כי אינטל החליטה להרחיב את פעילותה בישראל, למרות שהמענק שיינתן לה יהיה נמוך בחצי מזה שביקשה.

העבודות לשדרוג המפעל עתידות לעלות לאינטל 2.7 מיליארד דולר, ולשם כך ביקשה לפני מספר חודשים מענק של 400 מיליון דולר. בתום דיונים בהשתתפות האוצר ומרכז ההשקעות, סוכם לפני כחודשיים לאפשר לחברה מענק בהיקף של מחצית מהסכום שביקשה, 200 מיליון דולר, שייפרס על פני תקופה של שמונה שנים.

בהודעת מרכז ההשקעות, בראשותו של חזי צאיג, שהועברה להנהלת אינטל בישראל שבראשה מקסין פסברג, צוין כי בתמורה למענק זה על אינטל להתחייב לשורה של מהלכים, כמו הגדלת מצבת העובדים שלה במפעל הייצור בקרית גת ב-600 עובדים, בנוסף ל-2,200 העובדים המועסקים בו כיום, ולהשקיע סכומי כסף ניכרים במחקר ופיתוח. היקף ההשקעות של אינטל בישראל, כנדרש על-ידי האוצר והתמ"ת, יגיע ל-10 מיליארד שקל.

באינטל ישראל אישרו היום (ד') כי שני הבכירים יבואו בשבוע הבא לארץ. "ביקורים שכאלה מתנהלים כדבר שבשגרה, אחת למספר חודשים, והם תוכננו זה מכבר", מסר דובר החברה, קובי בכר. "אינטל טרם פרסמה רשמית את החלטתה בנוגע לשדרוג המפעל בקרית גת".

אם התחזיות יתממשו ואינטל תבחר לשדרג את המפעל שלה בקרית גת, FAB-28, היא תייצר בו שבבים לדור מעבדים מתקדם בטכנולוגיה של 22 ננומטר. קו כזה יהפוך את המפעל בקרית גת למתקדם ביותר של החברה מבין כל מרכזיה בעולם.