אורכית מחזקת ההון: תגייס 8.4 מיליון ד' בהנחה של 16%

בגיוס הבזק למשקיעים פרטיים, ישתתפו ראשי החברה וקרן קטליסט, שבראשה עומד יאיר שמיר, שמכהן כדירקטור באורכית

ללא התראה מראש הודיעה אמש אורכית על הנפקת בזק למשקיעים פרטיים, שבמסגרתה תגייס החברה כ-8.4 מיליון דולר ברוטו. בהנפקה, שצפויה להתבצע בהנחה של 16.2% על מחיר השוק, ישתתפו גם מנהלי החברה, איציק תמיר ואריק פנט, וקרן קטליסט, אשר בתפקיד היו"ר שלה מכהן יאיר שמיר, אשר מכהן גם כדירקטור בחברה. בעקבות ההודעה על ההנפקה צנחה אמש מניית אורכית בנאסד"ק ב-18.3%, למחיר של 2.68 דולרים למניה, תוך שהיא רושמת את מחזור המסחר הגבוה ביותר בשנים האחרונות.

ההנפקה תכלול מכירת מניות במחיר של 2.75 דולרים למניה, ונוסף לכך יקבל כל משקיע ללא תמורה 0.6 אופציה עבור כל מניה שירכוש, אשר מחיר המימוש שלה יעמוד על 3.5 דולרים, והיא תהיה תקפה למשך 5 שנים. כתבי האופציות לא יירשמו למסחר, ואם הם ימומשו למניות, יזרמו לקופת החברה כ-6.4 מיליון דולר נוספים. את המניות המונפקות, המהוות כ-15.5% מהון המניות של החברה, רכשו שלושת חתמי ההנפקה - Roth Capital, Cowen and Comapy ו-Merriman Capital, והם יפיצו אותן ביומיים הקרובים למשקיעים, כך שההנפקה צפויה להיסגר ביום שישי.

איציק תמיר ואריק פנט, אשר כל אחד מהם מחזיק היום כ-6.9% מהון המניות של החברה, צפויים לרכוש מניות בהיקף של 357 אלף דולר ו-302 אלף דולר בהתאמה, בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות, כך שלאחר ההנפקה הם יירדו לאחזקה של כ-6.5% כל אחד. קרן קטליסט הודיעה כי תרכוש מניות בהיקף של 1.84 מיליון דולר.

גידול בהפסדים

את הרבעון השלישי סיימה אורכית עם הכנסות של 4.7 מיליון דולר, גידול של פי שלושה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד בשורה התחתונה הגיע ל-6 מיליון דולר, ומתחילת 2010 הסתכם ההפסד שרשמה החברה ב-19.8 מיליון דולר, עלייה של 22.5% ביחס להפסד בתקופה המקבילה אשתקד.

בסוף הרבעון השלישי, היו בקופת החברה 33.6 מיליון דולר, וגיוס ההון הנוכחי יסייע בחיזוק מאזנה. נוסף לכך לחברה אג"ח להמרה בהיקף של 23.8 מיליון דולר, ולמשקיעים ישנה תחנת יציאה במארס 2012, שבה הם יכולים לפדות את האג"ח תמורת ערכו הנקוב.

זוהי ההנפקה השנייה שאותה מבצעת השנה אורכית במתכונת הזו. ההנפקה הראשונה נערכה בסוף חודש מארס, אז גייסה החברה 10.6 מיליון דולר לפי מחיר של 3.78 דולרים למניה, בהנחה של 21.4% ביחס למחיר השוק באותה עת. גם אז לקחו חלק בגיוס מנהלי החברה, ורכשו יחדיו מניות בהיקף של 660 אלף דולר.