ביו לייט: איי אופטימה חתמה על הסכם שיווק בספרד

Bloss התחייבה להיקף הכנסות מינימלי בשנת הפעילות הראשונה של לפחות 250 אלף אירו

חברת ביו לייט הודיעה היום (ה') כי חברת הבת, איי-אופטימה (מוחזקת בכ-87%) חתמה על הסכם מסחרי ראשון באירופה עם W.M.Bloss הספרדית לאספקת 10 מערכות לייזר מתקדמת שפיתחה החברה לטיפול בגלאוקומה והורדת הלחץ התוך עיני. ההכנסות השנתיות מוערכות בכ-250 אלף אירו.

לדברי דר' עמי אייל, מנכ"ל ביולייט, ציין כי " איי אופטימה מממשת את החזון העסקי שלה וחותמת על הסכם מסחרי ראשון בספרד. המודל העסקי של אי אופטימה כוללת תשלום של 600 אירו מכל פרוצדורה לטיפול בגלאוקומה. חתימה זו מהווה אבן דרך מהותית בחברה ואנו במהלכים לחתימה על הסכמים ושיתופי פעולה נוספים".

ההסכם עם Bloss נחתם ל-3 שנים ויופעל במודל עסקי של תשלום לפרוצדורה (PAY PER PROCEEDURE) . מחיר הפרוצדורה נקבע על כ-600 אירו כמינימום ואף עשוי לעלות. מעבר ל-10 המערכות הראשונות שהתחייבה Bloss להציב בשנה הראשונה, מחויבת Bloss להגדיל את מספר מערכות שיוצבו ב-10% מידי שנה. כמו כן התחייבה Bloss להיקף הכנסות מינימלי בשנת הפעילות הראשונה של לפחות 250 אלף אירו.

גלאוקומה מהווה כיום את הגורם השני לעיוורון בעולם. מחלה זו הינה כה שכיחה כך שהיא מונה היום כ-70 מיליון חולים ברחבי העולם. התחום סובל מהעדר טיפול ניתוחי זול, קל, יעיל עם מעט תופעות לוואי. היקף השוק הנוכחי לטיפול בגלאוקומה נאמד בכ-5 מיליארד דולר.

חברת איי אופטימה מתמקדת בפיתוח ומסחור של טכנולוגיות חדשניות וקנייניות לטיפול בגלאוקומה. החברה פיתחה מערכת חדשנית, לא חודרנית וקלה לשימוש המבוססת על טכנולוגיית לייזר פחמן דו-חמצני לטיפול בגלאוקומה. החברה מאמינה כי מערכת ה-IOPTIMATE החדשנית מציעה יתרונות ניכרים על פני טיפולים מסורתיים לגלאוקומה כגון שימוש קל ופשוט, יעילות גבוהה יותר, סיכונים נמוכים יותר לחולה, פחות תופעות לוואי ועלויות נמוכות יותר. הזמינות של הליך ניתוחי בטוח צפוי להעלות את מספר הניתוחים.

לחברה שורה של משפחות פטנטים מאושרות בארצות הברית, אירופה, יפן וישראל על הרעיון הבסיסי של הטכנולוגיה שפיתחה לטיפול בגלאוקומה, ובקשות נוספות בבדיקה.