כפי שנחשף ב"גלובס": יו"ר בזק רודב פורש; אלוביץ' יחליפו

רודב כיהן בתפקידו זה מאז ספטמבר 2007, וימשיך לכהן כדירקטור בבזק ■ רודב מונה לתפקיד ע"י הבעלים הקודמים של הקבוצה, אייפקס סבן והתבקש להישאר בתפקיד ע"י אלוביץ'

יו"ר בזק , שלמה רודב, הודיע היום בישיבת דירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש מתפקידו ב-31 בדצמבר 2010. דירקטוריון בזק מינה את שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת יורוקום, בעלת השליטה בבזק, לתפקיד יו"ר החברה החל מה-1 בינואר 2011. לבקשת אלוביץ, רודב יישאר בתפקיד דירקטור בבזק. "גלובס" דיווח בספטמבר על כוונתו של רודב לפרוש.

רודב יקיים חפיפה עם אלוביץ, כדי לבצע מהלך חילופים חלק ושקוף. רודב מכהן כיו"ר בזק מספטמבר 2007, כשמאז, קבוצת בזק התפתחה וצמחה באופן משמעותי בכל תחומי פעילותה ובכל פרמטר, והגדילה את מובילותה בשוק התקשורת הישראלי.

רודב השתכר 11.7 מיליון שקל בשנת 2009 לבדה וברשותו 9 מיליון אופציות שהשווי הנאביבי שלהן עמד על 16.8 מיליון שקל (לפי הדו"חות הכספיים השנתיים של החברה לשנת 2009). הבונוס האחרון שקיבל רודב בגין רווחי 2009 עמד על 3.4 מיליון שקל.

במהלך למעלה משלוש השנים האחרונות, בהן רודב כיהן כיו"ר בזק, שיפרה מאד קבוצת בזק את תוצאותיה הכספיות והתפעוליות, תוך גידול בהכנסות ושיפור מהותי בשיעורי הרווחיות. במקביל, בזק הובילה בשנים אלה תנופה אדירה בהשקעות בתשתית ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר, והשיקה שירותים סלולריים וקוויים המובילים בישראל. ברבעון השלישי שתוצאותיו התפרסמו לאחרונה דיווחה בזק על רווח נקי של 588 מיליון שקל .

רודב התייחס לפרישתו ואמר, "תקופת כהונתי בבזק היתה מרתקת מאין כמוה. אני משאיר אחרי קבוצה חזקה ופני אל האתגרים הבאים. במהלך תקופת כהונתי כיו"ר בזק והחברות הבנות, שיפרה כל אחת מהחברות והקבוצה בכלל את ביצועיה הכספיים והתפעוליים באופן יציב מדי שנה. במקביל, השקענו בתקופה זו את הסכומים הגדולים ביותר במשק הישראלי בפיתוח תשתיות תקשורת המתקדמות ביותר בישראל, כדוגמת רשת ה- HSPA של פלאפון, רשת ה- NGN של בזק, וכניסה לאחרונה לכבל התת ימי של בזק בינלאומי, לקידום משק התקשורת ורווחת לקוחות הקבוצה. למרות אי הוודאות הרגולטורית, בזק נמצאת כיום במצבה הטוב ביותר ואני משוכנע כי בהנהגתו של שאול תמשיך בזק לשגשג, להצליח ולהוביל את שוק התקשורת בישראל".

רודב הוסיף כי, "לקבוצת בזק יש מנכ"לים מצויינים, שדירת ניהול נהדרת ועובדים מקצוענים, כשיחד הם שיצרו, וימשיכו לייצר, את התוצאות המצויינות של הקבוצה. זאת הזדמנות להודות להם מקרב לב על העבודה המשותפת, ולאחל לשאול אלוביץ הצלחה רבה בתפקידו. אני בטוח שהבנתו והיכרותו המעמיקה של שאול עם שוק התקשורת יסייעו לו להצמיח את בזק ולהביאה לשיאים חדשים".

אלוביץ הודה לרודב על השנים בהן כיהן כיו"ר החברה ואמר כי, "רודב היה האיש הנכון לקחת את המושכות בקבוצת בזק והוא הוביל אותה לתוצאות פנומנליות בכל סדרי גודל ובכל תחום. רודב הניח בקבוצת בזק יסודות בריאים ויציבים שילוו אותה עוד שנים רבות, ויאפשרו לה להמשיך לצמוח, ולעמוד ביעדים השאפתניים ביותר שנציב לה כדירקטוריון".