בדיקת "גלובס": כמה עולה לחגוג סילבסטר באירופה?

מי שירצה לבלות את סוף השבוע של הסילבסטר בפראג, רומא, ברלין או פריז, ישלם על התענוג 5,000-6,000 שקל לזוג - כ-30% יותר ממה שישלם בסופי שבוע אחרים בתקופת החורף

ערב השנה החדשה ("סילבסטר" בישראלית מדוברת) חל השנה בסוף השבוע, מה שהופך את הרצון לטעום חורף אירופאי וליהנות מחגיגת הסיילים להזדמנות פופולרית ליציאה לחו"ל.

על-פי ההערכות בקרב סוכני הנסיעות, כ-50 אלף ישראלים ינצלו את סוף השבוע הזה ואת הימים שסביבו כדי לצאת את שערי ישראל ולחזור עמוסי חוויות ובגדים חדשים בין בגדי החורף שייאלצו לארוז כדי להתמודד עם מזג-האוויר באירופה ובארה"ב - שם, בניגוד אלינו, החורף מורגש ועוד איך. בדרך הם גם יצטרכו להתמודד עם מחירי מלונות גבוהים במיוחד המאפיינים את ליל השנה החדשה - אך יזכו לספור מ-10 ועד הנשיקה המסורתית בין עשרות אלפי אנשים אחרים במסיבות והאתרים הלוהטים (לא בטמפרטורה) ביותר בעולם.

"הסילבסטר הוא בעצם החג הנוצרי הכי ישראלי שיש, כשהקהל העיקרי שנהנה ממנו הוא זוגות צעירים ללא ילדים", מסבירה מנהלת השיווק של קבוצת אשת טורס, גלית זכאי. לטענתה, בשל הקרבה של החג לחופשת החנוכה בבתי-הספר - מעדיפות משפחות היוצאות לחופשת חורף לנצל את החופשה ולצאת בהרכב משפחתי מלא.

"הסילבסטר נתפס כחג צעיר ורומנטי, שהקהל הישראלי הצעיר 'רוכב' עליו כשהוא מחפש את המועדונים החמים, המסיבות המיוחדות - ולא פחות מכך, את הסיילים של סוף השנה", אומרת זכאי. "לכן מעדיפים רוב הלקוחות לצאת יום או יומיים לפני ליל השנה החדשה כדי לנצל את הזמן לקצת שופינג".

ממוסקבה ועד מלטה

מסיבות השנה החדשה הנחשבות לסוערות ביותר מתקיימות, כך מספרים, במוסקבה ובניו-יורק. הקור המקפיא של רוסיה בתקופה זו של השנה ונטייתם הטבעית של בני המקום להתחמם בעזרת אלכוהול הופכת את האווירה במסיבות שם לשמחה וחווייתית במיוחד - בעוד שבניו-יורק נהנים המגיעים לעיר מהסמל הידוע ביותר של חגיגות השנה החדשה: הכדור הנופל בחצות מעל כיכר הטיימס סקוור הידועה, עמוסת כל היפים והיפות של בירת התרבות האמריקנית.

אבל למרות השם שיצא לשתי הערים האלה, בסוכנויות הנסיעות מספרים כי הניסיון מלמד כי מרבית הישראלים מעדיפים לטוס לבירות השונות במערב אירופה כדי להספיק ליהנות מהחגיגות ומהסיילים מבלי להרחיק כל-כך לחופשת סוף שבוע.

"היעדים הפופולריים ביותר באופן מסורתי הם ניו-יורק, לונדון, פריז, ברצלונה, פראג, ברלין ואמסטרדם", מסביר יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס. "חלק מהמלונות, בעיקר הגדולים שבהם, עורכים מסיבות סילבסטר בתחומם, ובכל מקרה - בכל עיר יודעים המקומיים להפנות את התיירים לאתרים הנחשבים ביותר באותה שנה לחגוג את הערב".

עם זאת, טוענים באופיר טורס, העומס הרב של תיירים וחוגגים על העיר מאלץ את המעוניינים לחגוג את הערב במסעדה יוקרתית באירופה, למשל, להזמין מקום לפחות שבוע לפני הנסיעה, עוד מהארץ.

בסוכנויות הנסיעות טוענים כי העומס הרב בבתי-המלון לא מאפשר להן, לרוב, להציע דילים של הרגע האחרון בסוף שבוע זה בהיקפים המוכרים, ועל כן הדילים הזולים מוצעים לרוב בשלב מוקדם יותר ביחס לשבועות אחרים בשנה.

לצד המסיבות והמסעדות, בערים הגדולות ניתן לחזות גם במופיע זיקוקים מדהימים (הידוע שבהם, אגב, הוא זה שמעל בית האופרה בסידני, אוסטרליה - שם המקומיים הם כמעט הראשונים לחגוג את כניסת השנה החדשה) - ועבורם מומלץ בהחלט לצאת מהמועדון או מהמסעדה וליהנות מהרגע הנדיר.

3 לילות באמסטרדם: 8,000 שקל

והנה החלק הכואב: החוויה הייחודית של סוף שבוע השנה החדשה באירופה תעלה לכם לרוב בין 20% ל-35% יותר ביחס לדילים המקבילים המוצעים לאותם אזורים באותן ערים ובאותה רמת אירוח ביתר סופי השבוע של החורף. אותם הדילים שהזכרנו כאן ממש בשבוע שעבר ומציעים סוף שבוע מערב-אירופאי רומנטי במחיר של 3,500-4,500 שקל לזוג כמעט נעלמים מהמפה בתאריכים האמורים.

זוג המעוניין לנשק לשלום את השנה החדשה על רקע מגדל האייפל בפריז ייפרד השנה מ-1,470 דולר, שהם כ-5,300 שקל, לטיסות וחדר זוגי במלון 3 כוכבים במרכז העיר על בסיס לינה וארוחת בוקר (אשת טורס). במחיר נמוך רק במעט, 1,424 דולר שהם 5,125 שקל, ניתן ליהנות מחבילה בהרכב דומה בבירת צ'כיה פראג (אופיר טורס).

חבילת 3 לילות ברומא תהיה מעט זולה יותר ותעלה באמצעות אשת טורס 1,398 דולר לזוג, שהם כ-5,030 שקל. היוצאים לבודפשט יוכלו לרכוש את החבילה באמצעות החברה בסכום נמוך יותר של 1,198 דולר - 4,310 שקל.

ויש גם חבילות יקרות יותר: בברלין למשל תעלה חבילת 3 לילות לזוג 1,198 אירו, שהם 5,830 שקל (צבר תיירות ונופש); דיל בברצלונה, עם מלון 4 כוכבים, יעלה 1,530 דולר שהם 5,510 שקל (אשת טורס); ואילו באמסטרדם הדיל הזול ביותר שמצאנו ל-3 לילות במלון 3 כוכבים הוא 2,198 דולר לזוג - 7,920 שקל (צבר תיירות ונופש).

חופשת סוף שבוע בלונדון, לשם השוואה, תעלה 1,830 דולר ל-3 לילות על בסיס אירוח דומה - כ-6,590 שקל (אופיר טורס).

המעוניינים להרחיב את הנסיעה ללונדון לחופשה יותר ידידותית לגברים יוכלו ליהנות מדיל מיוחד שמציעה צבר תיירות ונופש לחופשת "כדורגל בסילבסטר", הכוללת 6 לילות במלון 4 כוכבים, טיסות של חברת בריטיש איירווייז וכן שני משחקים בליגה האנגלית: ווסטהאם נגד וולבס ב-1 בינואר וצ'לסי נגד אסטון וילה ב-2 לחודש. מחיר החבילה לא נמוך - 2,798 פאונד לזוג - כלומר כ-16,140 שקל.

ומה לגבי ניו-יורק? באופיר טורס מציעים את הדיל הזול ביותר, הכולל טיסה ו-6 לילות במלון ברמת תיירות בסיסית בעיר החל ממחיר של 3,198 דולר לזוג - כ-11,500 שקל.

"השנה אנחנו כן יכולים לראות גם פופולריות של יעדים זולים יותר במזרח אירופה לתייר הישראלי שכן רוצה לציין את הסילבסטר אבל מנסה לעקוף את השיא במחירים", מסבירים באשת טורס. "כך למשל, אנחנו רואים השנה הצטרפות מפתיעה של מלטה למפת היעדים, בעיקר על רקע צמיחת הסצנה של חיי הלילה שם - דיל של 3 לילות במלון 3 כוכבים כולל טיסות זול משמעותית שם ומגיע לסכום של 832 דולר לזוג (כ-3,000 שקל)".

11
 11