חולשה: תעודות הסל גייסו בנובמבר פחות מ-600 מיליון ש'

כ-70% מהגיוסים בחודש החולף הגיעו מקסם, חברת תעודות הסל של אקסלנס תעודות תכלית רשמו פדיונות בסך של כ-50 מיליון שקל

לאחר שבחודש אוקטובר תעודות הסל התאוששו מעט וגייסו למעלה ממיליארד שקל, בחודש נובמבר חזר הענף להפגין חולשה. משבר החובות באירופה והחשש כי יתרחב למדינות נוספות בגוש האירו, גרמו למשקיעים לשבת על הגדר ולהדיר כספם בין היתר מתעודות הסל.

כך, בחודש נובמבר, שהסתיים בירידות של כ-2% במדדים המובילים, צמח הענף ב-78 מיליון שקל לכ-55 מיליארד שקל. הגיוסים החודש הסתכמו ב-592 מיליון שקל, אולם נציין כי רובם נובעים מעסקה של לקוח גדול אחד.

הגיוסים התרכזו ברובם באפיק תעודות על מדדי מניות ואג"ח בארץ, כך עולה מסיכום שערכה לשכת המסחר, תחתיה פועל איגוד תעודות הסל. עוד עולה מהסיכום, כי מתחילת השנה אלו דווקא התעודות על מדדי מניות בחו"ל שגייסו את הסכום הגבוה ביותר - 1.6 מיליארד שקל מתוך סך גיוס של כ-3 מיליארד שקל.

כ-70% מהגיוסים בנובמבר הגיעו מקסם - חברת תעודות הסל של אקסלנס, שבניהול אבנר חדד ובועז נגר. בקסם נהנו בנובמבר מעסקה של לקוח מוסדי גדול בהיקף של למעלה מ-150 מיליון שקל (אך טוענים כי הגיוס נטו נמוך יותר בשל פדיונות של אותו לקוח). לכן, התוצאה של סך הגיוסים בענף מוטה כלפי מעלה ולא בהכרח מעידה על הענף כולו. קסם, השחקנית הגדולה בענף עם למעלה מ-17 מיליארד שקל נכסים, גייסה 416 מיליון שקל.

מבט, שבניהול ליאור כגן, גייסה 94 מיליון שקל בנובמבר, וגם היא נהנתה מגיוס של לקוח גדול שהשקיע בתעודותיה קרוב ל-100 מיליון שקל. בהראל סל, שבניהול אורי שור, גויס סכום של 71 מיליון שקל, וסך נכסיה כבר עומד על 2.7 מיליארד שקל. בהראל סל ציינו כי מרבית הגיוסים התרכזו בתעודות המורכבות (מוצר מתחרה לקרנות המורכבות ולתיק השקעות).

פסגות תעודות סל, שבניהול טל ורדי, גייסה בחודש החולף 50 מיליון שקל; ואילו תכלית, שבניהול איל סגל ודוד אלאלוף, שרשמה השנה גיוסים מדי חודש, רשמה הפעם פדיונות של כ-50 מיליון שקל.

אינדקס, שבניהול אורי בן-דב, ומטב מדדים, שבניהול אורן קפלן, גייסו 8 מיליון שקל ו-3 מיליון שקל בהתאמה.

ענף תעודות הסל נובמבר 2010
 ענף תעודות הסל נובמבר 2010