אושר: HOT תקבל רישיון לאספקת אינטרנט ע"י חברה-בת

HOT תיאלץ להקים לשם כך חברה-בת - סימני שאלה לגבי הכדאיות הכלכלית של המיזם במתכונת ההפרדה ■ משרד התקשורת: "איננו חוששים מפגיעה בתחרות בענף - נהפוך הוא"

משרד התקשורת הודיע היום (א') כי אושר מתן רישיון שירותי גישה לאינטרנט (ISP) ל-HOT באמצעות חברת-בת. משרד התקשורת העניק את הרישיון לאחר התלבטות ארוכה בשאלה האם להעניק לקבוצת HOT רישיון לפעולה בתחום שירותי הגישה לאינטרנט ובאילו תנאים, ולאחר דיונים רבים ופרסום 3 שימועים, במסגרתם נדרשה HOT להגיב לשינויים ברישיון ולתנאים שהמשרד ביקש להציב בהם.

במשרד התקשורת מציינים כי החלטת השר משה כחלון להעניק את הרישיון התקבלה לאחר שבחן את ההסדרים שהוצעו, את התגובות לשימועים ואת המלצות הגורמים המקצועיים במשרד, ולאחר התייעצות עם מועצת הכבלים והלוויין בכל הנוגע לתיקון ברישיונה של HOT.

משמעות החלטת משרד התקשורת היום היא ש-HOT תצטרך להקים חברה-בת לצורך הפעילות, מה שמעלה סימני שאלה לגבי הכדאיות הכלכלית של המיזם במתכונת ההפרדה המבנית. החברה-הבת אמורה לכלול פעילות נפרדת, כלומר יידרשו לה מנכ"ל משלה והנהלה נפרדת וכן מערכות IT נפרדות ושירות לקוחות.

במשרד התקשורת מציינים כי מכיוון שמדובר בהחלטה בעלת משמעות, להעניק רישיון למתן שירותי גישה לאינטרנט לקבוצת תקשורת בעלת שליטה בתשתית תקשורת נייחת, המחויבת בשירות אוניברסלי, אשר עליה "רוכבים" גם בעלי רישיונות ISP אחרים, החליט השר להעניק את הרישיון בכפוף למספר הסדרים, וביניהם כאמור הסדר לפיו הרישיון יוענק לתאגיד נפרד שיאוגד כחברה. עוד נקבע כי תהיה הפרדה מבנית מלאה בין בעל רישיון ה- ISP לבין הוט טלקום ובינה לבין הוט שידורים.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, מסר כי העמדות המגוונות בנושא נבחנו לעומק. "בסופו של דבר התקבלה החלטה מאוזנת, שמאפשרת לנו להעניק רישיון לקבוצה בעלת יכולת להיות שחקן משמעותי בענף ה-ISP" , אמר.

עוד הוסיף בר-טל: "איננו חוששים מפגיעה בתחרות בענף - נהפוך הוא".