אף שריפה לא תפיל כאן ממשלה

כי אצלנו הסחטנים והנסחטים מטפלים בעניינים שחשובים להם באמת, וכל השאר - שיישרפו

מדינת ישראל היא מעצמת טכנולוגיה. מאות סטארט-אפים קמים כאן מדי שנה על ידי מיטב המוחות, והם תורמים לעולם המצאות מהפכניות. אצלנו פותחו כמה מהמעבדים המתקדמים ביותר של אינטל, הגלולה שמשדרת צילומי וידאו מתוך הגוף, הדיסק-און-קי והפייר-וול.

ישראל היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של חברות הנסחרות בנאסד"ק. בגלל החדשנות שלנו, אנחנו נמנים כבר יותר מעשר שנים עם הרביעייה הפותחת בעולם בהשקעות הון סיכון בהיי-טק (ביחד עם סיליקון ואלי, הודו וסין).

בשנת 1988 שלחנו את הלוויין הישראלי הראשון לחלל באמצעות טיל ישראלי, הישג שרק שמונה מדינות בעולם הגיעו אליו. הכור בדימונה הכניס אותנו, על-פי מקורות זרים, ב-1959 למועדון מצומצם של פחות מעשר מדינות בעלות יכולת לחימה גרעינית.

המוסד שלנו מסוגל להגיע לכל מקום בעולם, להחדיר תולעים לרשתות מחשבים ולהיפטר ממי שמאיימים להחריבנו. אבל אנחנו לא יודעים לכבות שריפות. אנחנו משתמשים ברכבים עתיקים, מעסיקים הרבה פחות כבאים ממה שמכתיבים התקנים, ולפני שנים מספר קיבלנו החלטה גאונית - אנחנו לא צריכים מטוסי כיבוי.

אומת הסטארט-אפ, מעצמת טכנולוגיה עולמית, נתפסה השבוע עם המכנסיים למטה; עם שירותי כבאות פרימיטיביים ותכנון רשלני לשעת חירום. התוצאה: השריפה בכרמל, שהשתוללה באין מפריע, גבתה מחיר איום בחיי אדם ובנזקי רכוש וגרמה לשואה אקולוגית.

במוצאי שבת יצא השר אלי ישי מהבונקר התקשורתי שלו, לראשונה מאז החל הכרמל לבעור. בראיון בערוץ 2 הוא הסביר איך בעניין שירותי הכיבוי הוא מחה נמרצות, כתב מכתבים וכינס ישיבות. רק דבר אחד ישי לא עשה: הוא לא איים בהפלת הממשלה. כי יש נושאים חשובים יותר מהצלת חיי אדם.

למשל, לדאוג לעתידה הפוליטי של מפלגתו. אלי ישי התעקש על העלאת אלפים מבני הפלשמורה לישראל כי הוא דאג לדור הבא של בוחרי ש"ס; הוא יצא למאבק למען גירוש ילדי העובדים הזרים; הוא נלחם על הקצאת מאות מיליוני שקלים לבני הישיבות. על כל אחד מאלה ידע ישי להיאבק, ואילו נתקל בסירוב הייתה הקואליציה מתמוטטת.

לכן, על פי סדרי העדיפויות המקובלים אצלנו, הוקצו הכספים הנדרשים למילוי צורכיה האלקטורליים של ש"ס, אבל לא לטיפול בשירותים מצילי חיים. נראה שגם רה"מ ואנשיו היו מכותבים על אותם מכתבים והשתתפו באותם דיונים, וגם להם היה יותר חשוב לטפל בבעיות הבוערות של מדינת ישראל, כמו למשל תקצוב נוסף לבני הישיבות. סדרי עדיפויות, כבר אמרנו.

שריפות אחרות כבר בוערות היום במדינת ישראל וגם הן יגבו את המחיר. מערכת החינוך בצרות, העובדים הסוציאליים קורסים תחת העומס, שירותי הבריאות מידרדרים. שלא לדבר על משטרת ישראל.

אל תדאגו, גם השריפות האלו לא יפילו אף ממשלה בישראל. כי אותם "מנהיגים" שטיפלו בשירותי הכיבוי בישראל, מטפלים גם בדלקות האחרות. אף ממשלה לא תיפול, כי הסחטנים והנסחטים מטפלים בעניינים שחשובים להם באמת. וכל השאר - שיישרפו. אומת הסטארט-אפ בלהבות.