ביקושי יתר בדיסקונט: גייס מהציבור 264 מיליון שקל

הבנק הנפיק 34 אלף ממניותיו - המהווים 3.23% מהון המניות ■ בכר: "מהלך ההנפקה נועד לחיזוק ההון של הקבוצה ומאפשר לגבש את האסטרטגיה הרב שנתית"

בנק דיסקונט , בראשות היו"ר יוסי בכר, מחזק את הון הליבה לאחר שאמש השלים גיוס 264 מיליון שקל בהנפקה נדירה בנוף הבנקאות המקומי של מניות הבנק לציבור. במסגרת זו הנפיק הבנק 34 אלף ממניותיו - המהווים 3.23% מהון המניות. עוד במהלך החודש הבנק צפוי להשלים גם הנפקת זכויות במסגרתה יגויסו 200 מיליון שקל נוספים, שיופנו לחיזוק הון הליבה שלו.

לדברי היו"ר בכר, "מהלך ההנפקה נועד לחיזוק ההון של הקבוצה ומאפשר לגבש את האסטרטגיה הרב שנתית ולתמוך בתוכניות העבודה העתידיות שיוביל המנכ"ל הנכנס".

נכון לסוף הרבעון השלישי השנה הלימות ההון ליבה של הבנק עמדה על 7.37% (כשהלימות ההון הכוללת שלו עמדה על 12.93%) בהשוואה ליעד הלימות הון ליבה של 7.5% שקבע בנק ישראל בו יש לעמוד עד סוף 2010. בעקבות ההנפקה המוצלחת אמש, והנפקת הזכויות המתוכננת הלימות ההון של הבנק תתחזק ותקזז את ההשפעות השליליות הצפויות להון של הבנק עם החלתו של חוזר חובות פגומים.

דיסקונט הציע בהנפקה 34 מיליון מניות במחיר של 7.3 שקל, כאשר לאחר שנרשמו ביקושי יתר בהיקף של קצת פחות ממיליארד שקל, הבנק גייס בפועל כ=264 מיליון שקל במחיר של 7.76 שקל המשקף מחיר הגבוה ב=6.3% ממחיר המינימום שהציב הבנק (כך שלא נדרש להעניק את 'ההנחה' שתכנן לתת במסגרת ההנפקה) וגבוה ב=1% ממחיר המניה בפתיחת המסחר אתמול. נציין שמחיר המניה משקף לבנק שווי של כ=7.64 מיליארד שקל, לאחר שמתחילת השנה איבדה מניית הבנק כ=12%.

את ההנפקה הובילו החתמים: דיסקונט חיתום , לאומי פרטנרס, פועלים אי.בי.אי, כלל פיננסים חיתום,אקסלנס נשואה חיתום, וברק קפיטל חיתום.

דיסקונט דיווח לאחרונה על רווח של 288 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה ורווח של כ=589 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010. הדו"ח הנוכחי הוא האחרון של גיורא עופר, המנכ"ל היוצא, שצפוי לסיים תפקידו בשבועות הקרובים, ובמקומו ימונה לתפקיד ראובן שפיגל.