התקשורת הערבית לועגת לישראל: מה תעשו במלחמה?

אמצעי התקשורת הערביים לא התעלמו משריפת הענק בכרמל, אבל בחרו לצחוק על ישראל שלא מצליחה לכבות שריפה ■ "איך מדינה עם צבא כה חזק ומרשים לא מצליחה להתמודד עם האש"

האסון בכרמל משך תשומת-לב תקשורתית גדולה במיוחד, והשריפה הגדולה סוקרה בהרחבה יוצאת דופן גם באמצעי התקשורת הערביים שלא חסכו ביקורת מישראל: "איך מדינה עם צבא כל-כך חזק ומרשים לא מצליחה להתמודד עם שריפה בסדר גודל כזה?", חזרו ושאלו שם.

"זהו יום שחור למדינת ישראל, העשן מכסה את כל אזור הר הכרמל ודרום חיפה, ומאות כבאים מנסים לכבות את הלהבות שהגיעו עד לגובה של כ-50 מטרים", כך נפתח הדיווח של רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, שסיקרה בהרחבה במהלך סוף השבוע האחרון את השתלשלות האירועים בצפון. כחלק מהסיקור הנרחב שלחה הרשת כתב להרי הכרמל, כדי לדווח מקרוב על המאמץ הגדול של הכבאים וכוחות הביטחון.

"השריפה מוכיחה - ישראל לא מוכנה למלחמה"

ברשת הטלוויזיה אל-קודס סיקרו את השריפה שפרצה בכרמל, אך התמקדו בשאלה על מוכנות ישראל למלחמה כוללת בצפון. "אנו מדברים לא רק על השריפה, אלא גם על החולשה של מדינת ישראל", אמר כתב הרשת.

"מיליוני עצים נשרפים, ואנו רואים את החולשה של פיקוד העורף של הכיבוש (ישראל), חולשה שמתבטאת בכך שהם לא מצליחים לכבות את האש".

באל-קודס התייחסו גם להסקת המסקנות של ישראל ממלחמת לבנון השנייה וממבצע עופרת יצוקה. "לאחר מלחמת לבנון (השנייה) ומלחמת עזה (עופרת יצוקה) פיקוד העורף עשה תרגילים גדולים ביותר על מנת להכין את ישראל למלחמה, אולם השריפה מראה כי ישראל לא מוכנה מספיק", דיווח הכתב.