NBA: הליגה מעוניינת לקחת את השליטה על ניו אורלינס

בעלי ההורנטס, ג'ורג' שין, לא מצליח למכור את אחזקותיו בקבוצה ונותר חסר יכולת כלכלית להפעיל אותה; ה-NBA החליטה בתגובה לקחת מידיו את השליטה ולנסות למכור את הפרנצ'ייז

ניו אורלינס הורנטס אמורה בקרוב להפוך לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NBA שתעבור לבעלות הליגה. התקשורת האמריקנית מדווחת כי ה-NBA תיקח את השליטה באופן זמני על הקבוצה, ולאחר מכן תנסה למכור אותה לבעל בית חדש. הודעה רשמית על המהלך צפויה להתקבל כבר השבוע.

הסיבה לכך היא העובדה שמחזיק המניות העיקרי בפרנצ'ייז מאז 1987, ג'ורג' שין, לא הצליח למכור את אחזקותיו לאף משקיע אחר בחודשים האחרונים, ובמקביל נותר חסר יכולת כלכלית להחזיק את ההורנטס.

המטרה של ה-NBA היא למצוא רוכש שישאיר את הקבוצה בניו אורלינס, כחלק מהרצון של הקומישינר דייויד סטרן לשמור על קבוצת כדורסל מקצוענית בעיר שהתמודדה עם הוריקן קטרינה.

במידה ומהלך ההשתלטות של ה-NBA על ההורנטס יושלם, היא תהפוך לליגה האמריקנית השנייה שמחזיקה באחת מקבוצותיה. הקדימה אותה ה-MLB, שלקחה שליטה על מונטריאול אקספוז, ולאחר מכן מכרה אותה. בשונה מהמהלך הצפוי של ה-NBA, בליגת הבייסבול החליטו למכור את הפרנצ'ייז דווקא למשקיע שבחר להעביר אותו לעיר אחרת, וכיום הקבוצה, ששינתה את שמה ל"נשיונאלס", משחקת בוושינגטון.