מחזיקי האג"ח של אלדן טק סרבו להצעת הסדר חוב

הברוקר דן ללוז הציע להזרים 3.9 מיליון שקל כנגד 14.4% מההון ואופציות, שיקנו לו שליטה במקביל ליישום הסדר חוב ■ מנכ"ל החברה: "לא אוהבים אנשים חלשים בבורסה"

מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן אלדן טק דחו את הצעתו של הברוקר דן ללוז להסדר חוב בחברה. ללוז, לשעבר יו"ר מגדל שוקי הון, הציע להזרים לחברה 3.9 מיליון שקל כנגד 14.4% מההון וקבלת אופציות, שמימושן יוכל להגדיל את החזקתו עד 65% מההון.

על פי ההסדר שהציע ללוז, אמורים היו מחזיקי האג"ח לקבל 2.5 מיליון שקל שכבר נמצאים בידי הנאמן, ואילו יתרת החוב הייתה נפרעת בשני תשלומים שווים בסוף יוני 2016 וכעבור שנה. 45 יום חלפו מאז הגיש ללוז את הצעתו, ומחזיקי האג"ח, בהובלת מיטב ואנליסט, דחו את ההצעה על הסף.

אלדן-טק נמצאת בשליטת יוסף בודנשטיין, המשמש כמנכ"ל ויו"ר החברה. לאחר שמימשה את נכסיה בישראל מתבצעת עיקר פעילותה בבולגריה ובגיאורגיה. החברה נקלעה למשבר תזרימי קשה, ואינה עומדת בהחזר החובות לנושיה בזמן. היקף החובות של אלדן טק 90 מיליון שקל, מהם 26 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

"תחושת בטן קשה מאוד"

בחודש מארס החברה לא עמדה בתשלום של 9.7 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, ופתחה עמם במו"מ להסדר חוב. היא שילמה רק 2.5 מיליון שקל מתוך סכום החוב בחודש שעבר, והודיעה שאין בידיה הכסף לתשלום הבא בחודש מארס הקרוב - גם הוא בגובה של 9.7 מיליון שקל.

באוקטובר, באסיפה של מחזיקי האג"ח בה הוצגה הצעת ללוז, הסביר בודנשטיין את הצורך הדחוף בהכנסת משקיע: "בשנתיים וחצי האחרונות אני פועל כדי לשרת את החוב בזמן. נקלעתי למצב שלא הייתי בו מעולם, נחלשתי. לא אוהבים אנשים חלשים בבורסה, ודן מגיע ככוח עזר חזק לחברה. אני הבן אדם היחיד שעומד להפסיד פה את השליטה או לחלוק בה תמורת סכומים לא גדולים. דן יעזור לנו במיוחד בתחום של גיוסי הון וקשר עם שוק ההון, ואם הוא לא ייכנס לחברה אז יש לי תחושת בטן קשה מאוד".

ללוז הציג את הצעתו וטען כי אין בה "תספורת": "לקחתי בחשבון את כל ההשפעות, על מנת שלכולם יהיה ערך אמיתי ושקודם כל נחזיר את הכסף. כשיש לך נכסים במדינות שהן ב'קומה' זה חסר ערך, כי אין לזה ביקוש. אז למה אני נכנס? כי אני מאמין שיש תפנית חיובית בכלכלה העולמית, וזה יגיע גם למדינות אלה".

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אלדן-טק עם הכנסות של 5.2 מיליון שקל בלבד, הפסד של 8.4 מיליון שקל, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת שלילי בהיקף של כ-8 מיליון שקל. לדוחותיה הכספיים צורפה הערת "עסק חי" בשל חשש מיכולת ההישרדות שלה. החברה נסחרת בשווי של כ-20 מיליון שקל.

גם החברה-בת שבה נמצאים נכסי החברה, רילון, מצויה במשבר תזרימי קשה, ואין בידיה אמצעים נזילים לעמוד בתשלומים לנושיה בזמן. רילון חייבת 44 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.