אורי ישראלי, שותף בקרן גיזה, עוזב את תפקידו

אורי קירשנר, מנכ"ל גיזה, אמר היום ל"גלובס" כי "לא נודיע על מינוי שותף חדש שיהיה שווה בתפקידו לישראלי. בבוא הזמן נודיע על חיזוק תחומים נוספים בקרן"

אורי ישראלי, שותף בקרן ההון סיכון גיזה, עזב לאחרונה את תפקידו. כך נודע ל"גלובס". גיזה דיווחה על העזיבה בדו"ח הרבעוני שהיא שולחת למשקיעי הקרן, ובו הוסבר כי ישראלי עזב את הקרן בהסכמה, וכי בגיזה יודיעו על מינוי שותף חדש.

בדו"ח שנשלח עודכנו המשקיעים על האירועים האחרונים בקרן והתקדמות חברות הפורטפוליו.

אורי קירשנר, מנכ"ל גיזה, אמר היום ל"גלובס" כי ישראלי אכן עזב את תפקידו בהסכמה לאחר 13 שנים: "העזיבה הייתה מתואמת ובהסכמה, ונעשתה במסודר. אורי היה איש משמעותי בקרן ועזיבתו לא פשוטה לאף אחד מאיתנו. הוא היה חבר ושותף, ואנחנו בוחנים את האפשרות לעשות דברים ביחד".

קירשנר אמר גם, כי גיזה טרם מינתה שותף חדש: "לא נודיע על מינוי שותף חדש שיהיה שווה בתפקידו לישראלי. אנחנו פועלים ברמות שונות ובבוא הזמן נודיע על חיזוק תחומים נוספים בקרן".

ישראלי היה אחד מהשותפים הוותיקים בקרן. בשנת 2002 מונה לתפקיד שותף המתמחה בהשקעות בתחומי התקשורת ותשתיות אינטרנט. לפני כן הוא היה אחראי על ניהול המשרד של גיזה בעמק הסיליקון. ישראלי השקיע וטיפל בחברות כמו איימבה, טיאריס, באנדווייז, קרדונט ולייזרקום, והיה אחראי בין היתר על הקשר של גיזה עם המשקיעים בקרן.

גיזה היא אחת מקרנות ההון סיכון הוותיקות בישראל. בשנת 1992 הקימו אותה זאב הולצמן וצביקה שכטר, וכיום היא מנהלת 562 מיליון דולר בחמש קרנות.

הקרן משקיעה בחברות בשלבים עובריים ומוקדמים, בתחומי התקשורת, המוליכים-למחצה, טכנולוגית מידע, ניו-מדיה, אינטרנט ומדעי החיים.

גיזה ביצעה עד היום 35 אקזיטים ו-13 מחיקות. בין האקזיטים הקודמים: מכירת אקס טכנולוג'יז לגאיידנט; הנפקת החברות צורן; פריסייס (שאחר-כך נרכשה בידי וריטאס); הנפקת אם-סיסטמס; DSPG; ורכישת החברות ליבית, סקורפיו וטלגייט.