גוגל וסמסונג הכריזו על הגוגלפון החדש - ה-Nexus S

הסמארטפון החדש עם האנדרואיד 2.3 של גוגל ייצא לשוק מ-16 דצמבר בארה"ב ובהמשך גם באירופה. עדיין לא ידוע מתי המכשיר יגיע לישראל

גוגל הכריזה היום (ב') על ה"גוגלפון" החדש בשיתוף עם סמסונג - ה-Nexus S. הסמארטפון ייצא לשוק מ-16 דצמבר ברשתות קמעונאות גדלות בארה"ב ובהמשך גם באירופה מ-20 בדצמבר. עדיין לא ידוע מתי המכשיר יגיע לישראל. מחירו יהיה 199 דולר עם התחייבות לשנתיים לספק בארה"ב, ו-529 דולר ללא התחייבות לאחת מהחברות הגדולות בארה"ב T-Mobile ו-AT&T.

זו הפעם השנייה שגוגל משתפת פעולה עם יצרנית מכשירי סלולר. ה-Nexus S הוא המכשיר הראשון עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.3 של גוגל, והוא ממשיך דרכו של שת"פ קודם של גוגל מלפני כשנתיים עם חברת HTC, אז השיקו את הנקסוס 1.

המכשיר מציע מסך בגודל 4 אינץ' ומעבד של 1 ג'יגה הרץ, ובפעם הראשונה במכשיר תוצרת גוגל, שבב NFC לביצוע תשלומים שונים במקום כרטיס אשראי. הגירסה 2.3 של האנדרואיד מספקת גם יכולות מולטי טאץ' במסך המגע. למכשיר יש מצלמת 5 מגה פיקסל בגב המכשיר ובחזית מצלמה באיכות ירודה יותר. הסמארטפון מציע גם אפשרות לשמש כראוטר סלולר.

בניגוד לנקסוס 1, הגוגלפון החדש לא יימכר ישירות ללקוחות דרך חנות האון ליין של גוגל". כזכור, גוגל גנזה לאחר מספר חודשים את הנקסוס 1 כשאחת הסיבות היתה שהמכשיר לא נמכר כמעט בחניוית אלא בעיקר בחנות המקוונת של גוגל.