מצרים נגד בר רפאלי: "דבריה גרמו נזק רב לתיירות במדינה"

רפאלי לאחר ביקורה במצרים: "זה מקום פרימיטיבי" ■ עיתון מצרי: "מדובר במתקפה ישראלית מתוכננת נגד התיירות במצרים" ■ ישראל: "אין לנו שליטה על הפה של בר רפאלי"

מצרים יוצאת נגד בר רפאלי: כזכור, לאחר שרפאלי ביקרה במדינה היא אמרה לתקשורת כי "מצרים זה מקום פרימיטיבי". בעקבות התבטאות זו דיפלומטים מצריים הביעו מחאה חריפה באוזני דיפלומטים ישראליים על הדברים שאמרה הדוגמנית. הדיפלומטים הישראליים השיבו בתגובה: "אין לנו שליטה על הפה של בר רפאלי".

בעיתון המצרי "א-דוסתור" התפרסם אתמול (ב') מאמר מערכת התוקף את דבריה של בר וטוען כי מדובר ב"מתקפה ישראלית מתוכננת שמטרתה לפגוע בתיירות למצרים". העיתון המצרי אף טוען כי מדובר במתקפה שכוללת גם גם את הכרישים בסיני.

לאחר ביקורה במצרים אמרה רפאלי למצלמות "זה מקום שמגניב ללכת לחוות, אבל אני לא אחזור לשם פעם אחר פעם אחר פעם". כשהקשו עליה הכתבים מה בדיוק פרימיטיבי במצרים, השיבה רפאלי: "אני אתן את הדוגמה הכי טובה: הייתי באוטובוס, ולידינו היתה משאית עם גמלים. בארץ אתה רואה לפעמים תרנגולות, אבל... גמלים?".

בעקבות הדברים, שפורסמו בהרחבה במצרים ובמדינות ערביות אחרות, הביעו גורמים דיפלומטיים מצריים מחאה חריפה באוזני דיפלומטיים ישראלים על ההתבטאות, שלטענתם גרמה נזק רב לתיירות במצרים.

בהמשך לדברים שפורסמו בעיתון המצרי על בר רפאלי, פורסם כי הישראלים עושים מאמץ רב כדי למשוך את התיירים מסיני לאילת. לטענת העיתון, "התוכנית הישראלית" כוללת גם דיווחים נרחבים בתקשורת הישראלית על מתקפת הכרישים בסיני בשבועות האחרונים, במהלכה נהרגה תיירת גרמניה ונפצעו 4 תיירים נוספים.

"כלי התקשורת בישראל מנצלים את המתקפה על התיירים האירופאיים בשארם א-שייח' כדי להפחיד את התיירים במצרים", נכתב בעיתון המצרי.