השריפה בכרמל גוררת גל של הצעות חוק לפיצוי הנפגעים

ח"כ מירי רגב צפויה להגיש שתי הצעות חוק הנוגעות למערך הכבאות: גופי ההצלה יוכפפו למשרד לביטחון הפנים ויצירת קו הפרדה בין יערות לאיזור מיושב

השריפה בכרמל גוררת גל הצעות חוק הקשורות בנושא. ח"כ מירי רגב צפויה להגיש שתי הצעות חוק הנוגעות למערך הכבאות: הצעת חוק הקובעת כי גופי ההצלה יוכפפו למשרד לביטחון הפנים, וחוק נוסף שיעסוק ביצירת קו הפרדה בין יערות לאיזור מיושב, על פיו יחוייב חישוף של שטח בגודל של 100 מ''ר על מנת ליצור הפרדה שתמנע שריפה, דבר שהיה יכול למנוע את השריפה במלון ''יערות הכרמל'', למשל.

רגב הגיבה היום (ד') לדו"ח מבקר המדינה ואמרה כי בשונה מן העבר, היא מקווה שהממשלה תאמץ את הביקורת ותיישם אותה. ''הכתובת שהייתה על הקיר כבר נשרפה מספר פעמים", אמרה רגב. "זה לא סוד שמערך הכבאות נחשב למערך וולנטרי וצריך להיחשב כמערך מקצועי, חלק אינטראלי מהמענה שהמדינה תיתן לטיפול בשריפות והצלת חיי אדם. מהלכו של ראש הממשלה להקים מערך כבאות לאומי הינו חשוב ונכון , יחד עם זאת יש לתקן בחקיקה ולהגדיר שכל מערך גופי ההצלה כבאות ומד''א יוכפפו למשרד בטחון הפנים , כך יווצרו במדינת ישראל שני גופים מרכזיים שמטפלים בארועים ומשברים , משרד הבטחון ומשרד לביטחון פנים".

הצעת חוק נוספת תוגש בקרוב על ידי ח"כ פאינה קירשנבאום, שנועדה להעניק לממשלה כלים על מנת לפצות את מי שנפגע מהשריפה, תוך הגדרתם כנפגעי אסון טבע. על ההצעה צפויים לחתום כל חברי ועדת הכספים והיא תשמש הבסיס לדיוני הוועדה בנושא. בדברי ההסבר להצעת החוק כתבה קירשנבאום כי "כתוצאה מרשלנות נשרפו במהלך השריפה כליל בתים של תושבי האזור ובתים אחרים ניזוקו באופן קשה. לאחר שכובתה השריפה נתגלה כי ישנה לקונה בחוק שאינו מסמיך את הממשלה להכריז על שריפה כאסון טבע ולהעביר פיצויים לתושבים שנפגעו בהתאם".