משפחת גרמזיאן תתמודד במכרז למפעיל סלולרי

המשפחה תהיה המשקיע המרכזי בקבוצת קשרנט של יחיאל בן שושן ■ חיים רומנו, בעבר מספר שתיים בפרטנר, מייעץ לקבוצה

ההתמודדות על המכרז למפעיל סלולרי נוסף עולה מדרגה. ל"גלובס" נודע כי משפחת גרמזיאן היהודית-קנדית שותפה בקבוצת קשרנט שהקים יחיאל בן שושן, במטרה להתמודד במכרז. בנוסף, נודע כי קשרנט מתעניינת באפשרות להתמודד גם על מיזם תשתיות הסיבים האופטיים של חברת החשמל. חיים רומנו, מנכ"ל אל על לשעבר, משמש כיועץ לקבוצה ועשוי לקחת חלק בניהולה.

אתמול התקיימה פגישה בין נאדר גרמזיאן ויחיאל בן שושן לבין מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, במטרה לקבל פרטים על מיזם תשתיות התקשורת שמקדמת החברה. המיזם מעניין גורמים עסקיים רבים כיוון שהוא טומן בחובו הזדמנות לכניסה לשוק התקשורת בארץ, שהוא סגור למדי וחסמי הכניסה אליו גבוהים.

בין הגופים הנוספים שנמנים עם הקבוצה שגיבש בן שושן ניתן למצוא את חברת PARIO סלושיינס, חברה אמריקנית שעוסקת בניהול מיזמים בתחום התקשורת הסלולרית ב-12 מדינות בארה"ב.

חיים רומנו מגלה בחודשים האחרונים התעניינות מחודשת בנושא הסלולר, והוא גם ניסה לבדוק אפשרות להקים מיזם בתחום ה-MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי). רומנו מכיר את שוק הסלולר היטב משום שכיהן כמשנה למנכ"ל פרטנר וראש חטיבת הלקוחות שלה, לפני שעבר לנהל את אל על.

יחיאל בן שושן חזר לארץ אחרי כמה שנים בארה"ב, שבהן הקים וניהל חברות סלולריות וירטואליות. קשרנט, שאותה הקים, שמה לה למטרה להתמודד במכרז להקמת מפעיל סלולרי נוסף שמשרד התקשורת מנהל בימים אלה. קשרנט תתמודד במכרז מול חברת מירס, וכנראה שגם מול איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של 018 אקספון.

בימים אלה מנהלת קשרנט משא ומתן לשיתוף פעולה עם חלק מהגופים שמתכוונים להיכנס לתחום ה-MVNO, וכן מנהלת משא ומתן עם גורמים בכירים בתעשייה שעשויים להצטרף אליה.

משפחה ששווה 4 מיליארד דולר

משפחת גרמזיאן היא משפחה יהודית-קנדית ממוצא פרסי, שהונה נאמד ב-4 מיליארד דולר והיא פעילה בעיקר בתחומי הנדל"ן והאנרגיה. בשבוע שעבר עלתה המשפחה לכותרות כשרכשה מדוד ביניאשוילי את השלד הבורסאי "בנין חברה להשקעות" והודיעה כי תרכז בחברה את פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל.

הפעילות העסקית של המשפחה החלה בתחום השטיחים, ובשנת 1960 הקים אבי המשפחה יעקב גרמזיאן את חברת טריפל 5, כיום קונגלומרט בינלאומי. לחברה פעילות קניונים ענפה, שהבולטים ביניהם הם Mall of America, אחד מהקניונים הגדולים בארה"ב, ו-West Edmonton Mall, שנחשב לקניון הגדול בקנדה. נוסף לכך, לחברה רשת מלונות, פארקי שעשועים ועסקי קזינו. טריפל 5 פועלת גם בתחום משאבי הטבע, ועוסקת בחיפושי גז ונפט בקנדה ובטקסס.

הקבוצה גם מבצעת השקעות בתחום הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה. לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי החברה הייתה אחת המתעניינות ברכישת כלל ביטוח, וכן כי היא מנהלת מו"מ להשקעה בחברת מנופים פיננסים של ג'קי בן זקן.