מיזם התקשורת של חב' חשמל ייפרס בתוך 5 שנים

כך החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו ■ שר התקשורת משה כחלון הבטיח שהמיזם יפרוס תשתיות בכל בתי הספר וגני הילדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לחייב את מיזם התקשורת של חברת חשמל לפריסת תשתיות בהיקף של 80% פריסה בתוך 5 שנים. בכך חתם נתניהו את המחלוקת בנושא סביב דרישת חברת החשמל לפריסה בתוך 7 שנים, במסגרת פגישה שנערכה לפני יומיים בלשכתו בנוכחות שרי האוצר, התשתיות, התקשורת, ונציגת משרד המשפטים.

חברת חשמל בקשה שהמיזם ייפרס בתוך 7 שנים (כיסוי של 80% מהאוכלוסייה) משום שכך תגדל האטרקטיביות של המיזם בעיני המשקיעים. הרישיון שתקבל מחייב אותה לפריסה אוניברסלית ובפגישה הושם דגש על כך שהפריסה תבוא לידי ביטוי בכל חלקי הארץ במקביל, ולא יקרה מצב שהפריפריה תרושת אחרונה.

הפגישה אצל נתניהו נועדה לבדוק את קצב התקדמות הפרויקט ולקבל החלטות בכל מיני בעיות משפטיות שהתגלו במהלך הכנת המכרז לבחירת משקיע חיצוני, שישלוט בחברה החדשה שתקום. מסתבר שהמיזם זקוק להיתרים משרי האוצר והתשתיות, והם עובדים עליו.

שר התקשורת משה כחלון דיווח בישיבה על כך שהמיזם יחויב לפרוס תשתיותיו במסגרת רישיון כללי, ויחויב בפריסה אוניברסלית, כאשר במקביל, הוא יחויב לחבר בתי ספר, גני ילדים ומוסדות חינוך ותרבות. בנוסף עדכן כחלון שהעבודה על רישיון החברה מתקדמת בקצב רב והוא הורה לסיימו בתוך שבועיים.

רישיון המיזם מחייב תיקונים מסוימים שייתכן וידרשו אישור או יידוע של ועדת הכלכלה של הכנסת. מכאן החשיבות הגדולה למעורבותו של ראש הממשלה במיזם ולתמיכה שהוא נותן לו.