מצעד האפליקציות: SMS חינם באנדרואיד, ה-iPhone כחליל

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות ב-iPhone, ב-iPad וגם באנדרואיד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD).

בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל8.12.10, יום רביעי,21:45.

נתחיל דווקא בהמלצה ראשונה לאפליקציית אנדרואיד שתעלה בקרוב: באווירת המאבק בחברות הסלולר ופרץ האפליקציות המאפשרות שירותי VOIP ו-SMS חינם, ראוי לציין את אפליקציית AirMeUp שזמינה בגרסת Windows Mobile וסימביאן, המאפשרת סמסים בחינם בין המנויים לאפליקציה - ללא שינוי בממשק המשתמש!

משתמשי האפליקציה יוכלו לשלוח SMS חינם, כאמור ללא שינוי בממשק המשתמש. האפליקציה רצה ברקע ואינה מפריעה לשימוש השוטף במכשיר. ההודעות שנשלחות באמצעות האפליקציה משודרגות לעומת ההודעות הנהוגות כיום, ומאפשרות לדוגמא הקלדת מספר תווים בלתי מוגבל (לעומת 70 תווים בהודעות "הרגילות"). בנוסף, AirMeUp מציעה אפשרות לשלוח אס.אמ.אסים בחינם דרך אתר האינטרנט שלה, גם כן ללא הורדה וללא התקנה של האפליקציה.

iPHONE

השבוע בעשירייה: 5 אפליקציות משחקים, 3 אפליקציות בידור ואפליקציה מוזיקה אחת. במקום הראשון - אפליקציית רשתות חברתיות.

במקום השני (אחרי וויבר שלא יורדת מהמקום הראשון שבוע שני ברציפות), אחת מ-20 האפליקציות של כל הזמנים בחנות - Ocarina.

Ocarina משתפת פעולה עם FAAD App (אפליקציה מעניינת - פרטים בהמשך) של FreeAppaDay.com ולראשונה מאז השקתה היא מוצעת חינם, למשך 72 שעות בלבד.

למי שלא מכיר, Ocarina הופכת את האייפון לכלי נגינה המדמה חליל. על מנת לנגן נושפים למיקרופון המכשיר ומקישים עם האצבעות על ארבעת העיגולים הכחולים, המשמשים כביכול כ"חורים" על המסך.

לאלה שלא ממש יודעים לנגן על האייפון או שלא יודעים לנגן בכלל, מציעה Ocarina פיצ'ר נוסף המציג את כל האוקרינות הפעילות בעולם ככדוריות קטנות ונוצצות על פני כדור הארץ בתלת מימד. במקביל, ניתן להקשיב לאנשים אחרים מנגנים יצירות שונות על Ocarina באייפון שלהם (סביר שתשתמשו הרבה בכפתור שמעביר בין היצירות כי רוב הנגנים, איך לומר, זקוקים לשיעורי תגבור...).

שווה להספיק ולהוריד את האפליקציה, לפני שתחזור להיות בתשלום, תמורת 99 סנט.

נמשיך לאפליקציה תמוהה משהו, שמככבת כבר שבוע בעשירייה הפותחת ונמצאת במקום הרביעי - בדיחות. מדובר באפליקציה שמציגה בדיחות כפסקת טקסט על מסך שחור ומעליה סימון אהבתי או לא אהבתי (אין כל קשר לפייסבוק) - וזהו.

עצם העובדה שאפליקציה כזו מחזיקה מעמד בעשירייה במשך ימים עם ביקורות לא מחמיאות במיוחד ודירוג של שני כוכבים, מעיד על החשיבות העצומה הנודעת לשם האפליקציה, התאמת השפה לחנות האפליקציות בה היא מוצגת (במקרה הזה, עברית כמובן) ויותר מכל - האייקון שלה.

במקום החמישי בעשירייה, אפליקציה נוספת מבית קשת: מאקו VOD לאייפון.

במאקו חושבים על הכל: בעודי כותבת פסקה זו מול השידור של אירוע הפתיחה של "האח הגדול" בטלוויזיה, אני צופה במתרחש בבית דרך המצלמה המרכזית של בית האח הגדול. כל זה עוד לפני האפליקציה של "האח הגדול", שסביר להניח שתעלה בקרוב ותכבוש את המקומות הראשונים בחנות.

מחוץ לעשירייה: FAAD App - האפליקציה שמציעה בכל יום אפליקציה אחת חינם (מתוך אלו שבתשלום). FAAD מבקשים מגולשי אייפון להוריד את האפליקציה, להגדיל את קהילת FAAD ולייצר כוח גדול שיעזור מול מפתחי האפליקציות בבקשה לתת את האפליקציות שלהם חינם ל-24 שעות. גולשי FAAD יכולים לבקש משאלה אחת ביום ולספר איזו אפליקציה הם היו רוצים לקבל חינם. רעיון מצוין לאפליקציה שעשויה טוב ומדורגת 4.5 כוכבים.

iPAD

אפליקצייה חדשה התמקמה במקום השני בעשירייה הפותחת: Friendly For Facebook. האפליקציה מאפשרת ממשק פייסבוק נוח ומותאם לאייפד. ניתן לראות את התמונות במסך מלא, להעלות תמונות מהאייפד לפייסבוק ולצ'וטט עם החברים בפייסבוק. למרות שהביקורות על תהליך הכניסה לאפליקציה לא טובות, הממשק כייפי ונעים לגלוש דרכו לפייסבוק בגלישה באייפד.

מחוץ לעשיירה: דמו למשחק Epic Citadel, מדובר בגרפיקה מרשימה שלא מביישת אף קונסולת משחקים. המשחק מדמה Point of View של השחקן המתהלך ברחבי עיר קדומה בתוך טירות עתיקות, נחל מלא מים זורמים, אוהלים נטושים ובמבט למעלה ציפורים עפות בשמיים - כולם נראים אמיתיים לגמרי. שווה הורדה.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com