האנליסט מידד דבש מואשם בעבירות שימוש במידע פנים

דבש, לשעבר מנהל קרנות במגדל שוקי הון, נאשם כי בנובמבר 2007 נודע לו מידע פנים מהותי על חברת תאת, ובעקבות זאת הוא המליץ לחבריו, אילן רג'ואן וברק נחמני, לרכוש את המניה

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה אתמול (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד מידד דבש, ברק נחמני וחברת "א.ב. אקוויטי בית השקעות בע"מ", בגין ביצוע עבירות של שימוש במידע פנים, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ופעילות אסורה על בעל רישיון ניהול תיקים.

על-פי כתב האישום, בנובמבר 2007 נודע לדבש, ששימש כמנהל קרנות נאמנות בחברת מגדל קרנות נאמנות בע"מ, כי התקיים והתגבש משא-ומתן למכירת השליטה בחברה הציבורית תאת תעשיות בע"מ.

המידע בדבר מכירת השליטה בתאת לא היה ידוע לציבור והיווה מידע פנים מהותי, שעם גילויו לציבור הביא לזינוק משמעותי בשערי המניה. משנודע למידד דבש מידע הפנים הוא המליץ לחבריו, אילן רג'ואן וברק נחמני, לרכוש את המניה.

בנוסף, בכתב האישום נטען כי דבש תיאם עם חבריו עסקאות למכירת מניית תאת מחשבונות קרנות הנאמנות מגדל לחשבונות החברות שבשליטתם, כל זאת במחירי השוק שלא שיקפו את העלייה במחירי מניית תאת שהתרחשה עם גילוי המידע לכלל הציבור. בכך, נטען, היטיב דבש באופן משמעותי עם חבריו רג'ואן ונחמני על חשבון קרנות הנאמנות עליהן היה מופקד.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד מאור ברדיצ'בסקי מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

עו"ד ירון ליפשס, בא-כוחו של מידד דבש, מסר בתגובה להחלטה על הגשת כתב אישום נגד מרשו כי "מר דבש שבע-רצון מכך שהטיפול בעניינו עובר כעת לבית המשפט, שם יוכל להביא לחשיפת האמת ולהפריך את כל ההאשמות כנגדו".

עו"ד ליפסש הדגיש כי כתב האישום שהוגש נגד דבש אינו מייחס לו קבלת טובות הנאה אישיות כלשהן, והוא מצומצם משמעותית ביחס לחשדות שהועלו נגד מר דבש בתחילת החקירה.

"במשך שנות עבודתו במגדל שוקי הון הקדיש מר דבש את כל מרצו וזמנו לטובת הצלחת הקרנות ומחזיקי היחידות בקרנות, והוא סמוך ובטוח כי במהלך המשפט יוכיח כי לא נפל רבב במעשיו", ציין עו"ד ליפשס.