בקשה: לחקור את בעלי "פיר סטרים", גל ארז ועופר עמיר

‎‎‏27 בעלי מניות בחברה הציבורית פיר סטרים פנו לרשות ניירות ערך בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד בעלי השליטה, גל ארז ועופר עמיר, בטענה כי הפרו חובות דיווח

‎‎‏27 בעלי מניות בחברה הציבורית פיר סטרים, העוסקת במחקר ופיתוח של מוצרי תוכנה וחומרה, פנו בתחילת השבוע ליו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד החברה, בעלי השליטה בה, גל ארז ועופר עמיר, והדירקטורים שלה, בטענה כי הפרו חובות דיווח בחוק ניירות ערך.

"מדובר בדיווחים חסרים ודיווחים מטעים של החברה לאורך למעלה -3 שנים", נטען בבקשה.

‏לטענת המבקשים, באמצעות עו"ד תומר ברם ממשרד ברם-דחוח, החברה לא דיווחה על מינוי מנכ"ל החל מ-2008; לא דיווחה בדוחותיה הכספיים על מצבת נושאי המשרה שלה החל מ-2007; לא ציינה בדוח הרבעוני כי בספטמבר האחרון הומצא לחברה כתב תביעה בסך 3.2 מיליון שקל; ולא עמדה בהוראות חוק החברות בדבר מינוי דירקטורים חיצוניים.

‎‎התנגדות להסדר נושים

‏בד-בבד הגישו אתמול (ד') 27 בעלי המניות לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את התנגדותם לבקשה לאישור הסדר הנושים, שהגישה החברה לבית המשפט בשבוע שעבר. זאת, בטענה כי ההסדר בוצע במחטף, רק לאחר שהחברה, ארז ועמיר, וכן נושאי המשרה שלה הבינו כי בכוונתם לפעול למיצוי זכויותיהם.

לדבריהם, בעלי החברה מבקשים להסתיר מבית המשפט את מחדלי החברה לאורך שנים, ו"לנסות להכשיר את השרץ שיצרו במו-ידיהם ולפטור את כל נושאי המשרה בחברה מ-2007 מלתת דין וחשבון לבעלי המניות על הנזקים שגרמו לחברה בשל התרשלותם לאורך שנים והזלזול שלהם בכספי ציבור המשקיעים".

‏פיר סטרים גייסה עשרות מיליוני שקלים על סמך תשקיף שפירסמה ב-2007. עמיר וארז נחשבים לדמויות מוכרות בשוק ההון, אך גם הציבור הרחב נחשף לשמם: עמיר היה בעבר בן-זוגה של מגישת הטלוויזיה סיגל שחמון ושל כוכבת התוכנית "הישרדות", מרינה קבישר; בעוד שארז השתתף באחת מעונות הסדרה.

מחברת פיר סטרים לא נמסרה תגובה.