סלקום ופרטנר לכחלון: תן לנו להשתתף במכרז חח"י

בכירים בחברות נפגשו עם כחלון השבוע והבהירו שהחברות רואות במיזם הזדמנות עסקית נדירה לשינוי פני שוק התקשורת

החברות סלקום ופרטנר פנו לשר התקשורת משה כחלון וביקשו ממנו לשקול מחדש את האפשרות להעניק להן היתר להתמודדות במכרז על הקמת מיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל, כך נודע ל"גלובס". , ושאם יותר להן, ישמחו להתמודד במכרז.

סלקום ופרטנר גם לוחצות על כחלון לקדם כמה שיותר מהר את המהלך להכנסת חברת חשמל לשוק תשתיות התקשורת. על פי התנאים שקבעה הממשלה, נאסר על מפעילי תקשורת להתמודד על המיזם, ואולם לשר התקשורת שמורה הזכות להחליט שאם אין גורם חיצוני שיתמודד, יוכלו פרטנר וסלקום להשתתף בו.

פרטנר וסלקום מעוניינות במיזם משום שהוא מאפשר הכנסת תשתית שלישית לשוק התשתיות, ומאפשר להן תחרות אפקטיבית יותר מול בזק והוט.

בחודשים האחרונים נרשמת התעניינות במכרז מצד גורמים ישראליים ובינלאומיים, שנפגשים עם מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר ומבקשים ממנו פרטים לגבי ההשקעות הנדרשות והדרך להתמודד במכרז. האחרונים שמגלים עניין, כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", הם משפחת גרמזיאן שנפגשו עם לסקר השבוע, וכן איטליה טלקום ספרקל, שהיא החברה שברשותה הכבל התת ימי מד נאוטילוס.

חברת החשמל מקווה שברגע שתקבל את טיוטת הרישיון ממשרד התקשורת, היא תוכל לצאת למכרז בינלאומי לבחירת המשקיע. החברה עובדת במרץ רב על המכרז ביחד עם רשות החברות. במשרד התקשורת הוקם צוות ייעודי שעוסק בסוגיית הרישיון ועקרונותיו. נזכיר שאין ניסיון במשרד להענקת רישיון דומה, וכיוון שמדובר בחברת החשמל קיימות לא מעט בעיות משפטיות שמלוות את העבודה. בכל מקרה, כחלון הבטיח לראש הממשלה שבתוך כשבועיים תהיה לחברת החשמל טיוטת רישיון.