מג'יק תגייס 30-40 מיליון דולר לאחר שזינקה ב-185%

חברת התוכנה מקבוצת פורמולה מקדמת הנפקה בנאסד"ק ■ בקופתה 26 מיליון דולר, כך שלא מדובר בצורך אלא בניצול המומנטום במניה ■ בשבועות האחרונים דיווחה מג'יק על 3 עסקאות

מג'יק מכה על הברזל בעודו חם: לאחר עלייה של 185% במחיר מנייתה מאז אמצע ספטמבר, מתכננת חברת התוכנה לנצל את המומנטום ולבצע גיוס של 30-40 מיליון דולר בנאסד"ק, כך נודע ל"גלובס". בעקבות העליות האחרונות במניה, חצה שווי השוק של מג'יק את רף ה-200 מיליון דולר.

מג'יק מקבוצת פורמולה מנוהלת על-ידי גיא ברנשטיין, והיא מפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה. החברה נסחרת במקביל בבורסה של תל-אביב ובנאסד"ק, שם היא בין חברות הטכנולוגיה הישראליות הוותיקות ביותר ונסחרת בבורסה האמריקנית מאז 1991.

בסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה מזומנים והשקעות בהיקף של 26 מיליון דולר, ויש לה תזרים חיובי. כלומר, מבחינת החברה לא מדובר בצורך לגייס אלא בניצול הזדמנות שנקרתה בפניה. ואמנם, מג'יק זוכה להתעניינות מצד בנקים ומשקיעים פוטנציאליים המבקשים לקחת חלק בהנפקה.

מכל מקום, אם אכן יתבצע הגיוס, הוא ייערך לאחר שהחברה תפרסם את דוחותיה ל-2010, כלומר לקראת מארס-אפריל 2011, וזאת בהנחה שלא יחול שינוי משמעותי לרעה במחיר המניה.

עסקה שלישית

מג'יק רכשה בתחילת השנה את נכסיה של חברה אמריקנית שעוסקת בהשמה וייעוץ בתחום ה-IT, תמורת סכום שיגיע עד 11.8 מיליון דולר בתקופה של שלוש שנים. הרכישה עזרה למג'יק להשיג צמיחה של 56% בהכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010, ביחס לתקופה המקבילה ב-2009. הרווח הנקי (על בסיס Non-GAAP) בתקופה זו הוכפל והגיע ל-6.8 מיליון דולר.

בשבועות האחרונים דיווחה מג'יק על שלוש עסקאות חדשות, האחרונה שבהן היום. במסגרת העסקה, שהיקפה הכספי לא נמסר, מג'יק תספק ל-Namtek את פלטפורמת ה-UniPaaS שלה, לצורך פיתוח תוכנה יעילה יותר ללקוחותיה.

אתמול הודיעה הבורסה בת"א שמניית מג'יק תתווסף בעדכון המדדים הקרוב למדד יתר-50.