הישג לזכייניות: שטייניץ וכחלון תומכים בהפחתת התמלוגים

מדובר בהפחתה משיעור של 4% מהכנסות קשת, רשת וערוץ 10 כיום - עד ל-1% לכל היותר ■ שווי ההטבה לזכייניות: עשרות מיליוני שקלים

הישג לזכייניות: שר התקשורת ושר האוצר הודיעו כי יפעלו להפחתת התמלוגים של זכייניות הטלוויזיה המסחרית ולהתאמתם לנהוג בקרב חברות התקשורת.

מדובר בהפחתה משיעור של 4% מהכנסות קשת, רשת וערוץ 10 כיום - עד ל-1% לכל היותר. שווי ההטבה לזכייניות עומדת על עשרות מיליוני שקלים.

במכתב עליו חתמו משה כחלון ויובל שטייניץ, שנשלח ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, הודיעו השניים כי אם יעבור חוק הרשות השנייה ויהיה מעבר לרישיונות - "יותאם שיעור התמלוגים לנהוג בשוק".

במסגרת ההתניות שקבעו שרי האוצר והתקשורת להורדת התמלוגים עומד בראש ובראשונה המעבר לרישיונות. לצד זה מבקשים כחלון ושטייניץ להעביר את גביית התמלוגים מידי הרשות השנייה לאחריותו של חשב משרד התקשורת.

כמו כן, הוחלט כי ישונה מנגנון מימון מערך ה-DTT, אותו ממיר דיגיטלי אשר בו מספר ערוצי בסיס ללא חיבור לכבלים או לוויין, וכעת הגופים שישדרו באמצעותו לציבור יצטרכו לממנו. כך גם גופים שיעלו עליו בעתיד. זאת בניגוד לבקשת הרשות השנייה כי האוצר יהיה זה שיממן את מערך "עידן +". מדובר במיליוני שקלים בשנה לגוף משדר.

כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", הזכייניות ויו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, דרשו מהשרים לבטל את גביית התמלוגים כליל, בהתאם להבטחות מוקדמות שניתנו לזכייניות.