פיילין תגיע לישראל לצחצוח הרזומה שלה למירוץ לנשיאות

הפוליטיקאית מאלסקה מתכננת מסע לחו"ל כדי להפריך הערכות שהיא משקל נוצה בנושאי חוץ ■ כתבה בפוסטינג לחנוכה בפייסבוק: "צריכים להתחייב שנס המדינה היהודית יימשך לנצח"

הפוליטיקאית וכוכבת תכניות הריאליטי שרה פיילין מתכננת מסע לחו"ל בשנה הבאה ונראה שישראל תהיה אחד מהיעדים, יחד עם בריטניה.

מסעות לימודים למדינות זרות הם טקטיקה מקובלת אצל מועמדים לנשיאות, או פוליטיקאים שרואים עצמם מועמדים, ובשנים האחרונות נעשתה ישראל יעד פופולרי לחולמים על הלשכה הסגלגלה. ג'ורג' בוש הבן וברק אובמה ביקרו בישראל כחלק מהיערכותם לקמפיינים שלהם. מייק הקאבי, נוצרי אוונגליסטי, שהתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2008, הודיע אף הוא באחרונה שיבקר בישראל ב-2011, ויש אנליסטים שרואים בכך רמז שבכוונתו לשוב ולהתמודד על המועמדות ב-2012. זה יהיה ביקורו ה-15 בישראל.

הידיעה על תכנית המסע של פיילין פורסמה בראשונה במגזין המקוון "דיילי ביסט". לפי הידיעה, שואפת פיילין זה מכבר לבקר בישראל. ביקור כזה עשוי לעבות מעט את הרזומה הדק שלה לקראת הבחירות, אם אכן תחליט לרוץ. עד עתה היא הסתפקה בפיזור רמזים, אך נמנעה מלומר, רוצה אני.

המועמדת הפוטנציאלית תצטרך להתמודד עם דימוי כמעט אוניברסלי שהיא נטולת משקל סגולי, או למצער, שהיא משקל נוצה בנושאי חוץ. הטעויות שלה בגיאוגרפיה ובנושאים בינלאומיים הפכו אותה לכוכבת בעל כרחה בתכניות הקומדיה הליליות, שעשו מטעמים מטענתה שהיא יכולה לראות רוסיה מביתה שבאלסקה או מחוסר הידע שהפגינה כאשר ערבבה באחרונה בין קוריאה הדרומית לקוריאה הצפונית.

אחת מהביקורות שנמתחו עליה במהלך הקמפיין לנשיאות היתה, שהיא כמעט לא יצאה מגבולות ארה"ב. בהיותה מושלת אלסקה היא ביקרה חיילים אמריקניים בכוויית ובגרמניה. הוא הוסיפה לרשימה גם את עיראק ואירלנד, אך מתברר שהביקור בעיראק היה בעצם ביקור חפוז בעיירה כווייתית סמוך לגבול העיראקי והביקור באירלנד היה חניית ביניים לתדלוק המטוס.

"ירושלים היא בירת ישראל, לא התנחלות"

פיילין, כמו רוב עמיתיה בימין הנוצרי, נחשבת תומכת ישראל. בתקופה שבה היתה מס' 2 בכרטיס הרפובליקני לנשיאות, התפרסם תצלום שלה במשרדה באלסקה, כשברקע נעוץ דגל קטן של ישראל. דוברה באותה תקופה אמר לעיתון "וושינגטון טיימס": "(פיילין) היתה מתארת את עצמה כתומכת חזקה של ישראל. היא מבינה את חרדת ישראל מאיראן". בשיחה עם אנשי דת באותה תקופה היא אמרה שמלחמתה של ארה"ב בעיראק היא "שליחות האל".

בפוסטינג שפירסמה בימים אלה בפייסבוק היא מאחלת חג חנוכה שמח ליהודי ארה"ב וכותבת: "היום אנו חייבים ליטול על עצמנו מחויבות מחודשת לדאוג לכך שנס המדינה היהודית יימשך לנצח. הסביבון הוא אחד מהסמלים הפופולריים ביותר של חנוכה, עם ראשי התיבות של 'נס גדול היה שם' (בעברית באותות לועזיות) ואכן הנס הגדול עודו נמשך שם".

ב"מכתב גלוי" למחוקקים רפובליקניים חדשים, שיושבעו לקונגרס בתחילת השנה הבאה, היא כותבת גם על ישראל: "אתם יכולים להתייצב לצידה של ישראל, לא למתוח עליה ביקורת. תנו לנשיא לדעת במה אתם מאמינים: ירושלים היא בירת ישראל, לא התנחלות".

ביוני הודיעה פיילין, שוב בפוסטינג בפייסבוק, ערוץ התקשורת החביב עליה, שהיא הוזמנה לבקר בלונדון ולהיפגש עם ראש הממשלה לשעבר, מרגרט תאצ'ר, שאותה הגדירה כאחת מ"הגיבורות הפוליטיות" שלה. תאצ'ר לוקה בשיטיון (דמנציה).