ארה"ב: מדד אמון הצרכנים בשיא מאז יוני; הגירעון המסחרי ירד

המדד עלה ל-74.2 נק' לעומת תחזיות ל-72.4 נק' ■ הגירעון המסחרי ירד ל-37.8 מיליארד דולר כאשר הצפי היה לרמה של 43.5 מיליארד דולר ■ הייצוא של ארה"ב עלה לשיא של שנתיים

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט, פורסם היום (ו') סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר, שהצביע על עלייה חדה מהצפוי ל-74.2 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יוני לאחר לאחר קריאה של 71.6 נקודות בנובמבר. האנליסטים ציפו לעלייה פחות חדה לרמה של 72.4 נקודות.

למרות זאת, רמת המדד הנוכחית עדיין נמוכה באופן ניכר מרמה ממוצעת של 89 נקודות בחמש השנים שקדמו למשבר הכלכלי שהתחיל בחודש דצמבר 2007.

מוקדם יותר, משרד המסחר האמריקני פרסם את מאזן הסחר לחודש אוקטובר, שהצביע על ירידה חדה מהצפוי של 13.2%. הגירעון המסחרי לרמה של 37.8 מיליארד דולר מרמה של 44 מיליארד דולר בספטמבר - מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז חודש ינואר.

האנליסטים ציפו המאזן המסחרי יצביע על צמצום בגירעון לרמה של 43.5 מיליארד דולר. נתוני מרכיבי המאזן מראים , הייצוא של ארה"ב עלה לשיא של שנתיים, כאשר הייבוא ירד במעט באוקטובר. הייבוא לארה"ב ירד ב-0.5% בחודש אוקטובר ל-197.4 מיליארד דולר, בעקבות ירידה ביבוא סחורות תעשייתיות ומוצרי נפט.

לעומת זאת, הנתונים מראים כי הגירעון המסחרי של ארה"ב עם סין דווקא התרחב ל-25.5 מיליארד דולר בהשוואה ל-22.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הגירעון הנמוך מהצפוי עשוי להאיץ את הצמיחה הכלכלית של ארה"ב ברבעון הרביעי, משום שהוא מעיד על כך שנתח גדול יותר מהביקוש המקומי בארה"ב זוכה למענה מקומי.