האקזיט של דני גולדשטיין: FTS מוכרת הפעילות באמריקה

המכירה - בשווי הגבוה פי 6 מהשווי לפיו נרכשה ■ הרוכשת היא חברת התקשורת האמריקנית Paetec

פורמולה טלקום סיסטמס (FTS), הנמנית על קבוצת פורמולה ויז'ן, נפרדת מפעילותה בצפון אמריקה. החברה, המספקת פתרונות תוכנה ויישום של בילינג (מערכות חיוב) ומערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM), הודיעה ביום שישי האחרון על מכירת פעילותה בצפון אמריקה לחברת התקשורת האמריקנית Paetec תמורת 13 מיליון דולר במזומן. העסקה צפויה להיסגר עד סוף החודש.

Paetec, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 572 מיליון דולר, מספקת פתרונות קול ודטה ללקוחות עסקיים, המבוססים בין היתר על פתרון הבילינג של FTS שקרוי Leap RevChain. לפי הודעת החברה, Paetec עושה מרגע הקמתה שימוש בפתרון של FTS, אשר נחשב לאחד הטובים בענף הטלקומוניקציה האמריקני.

מכירת הפעילות האמריקנית, כך מסתבר, מהווה אקזיט מוצלח עבור החברה הישראלית. הפעילות האמריקנית של FTS הייתה במקור חברה אמריקנית, Viziqor, שנרכשה על-ידי FTS תמורת 2 מיליון דולר בלבד לפני חמש שנים. במילים אחרות, FTS הכפילה השקעתה בחברה פי 6 וקצת יותר. כיו"ר FTS משמש דני גולדשטיין, וכמנכ"ל החברה משמש אחד ממייסדיה, עמוס סיון. לפורמולה ויז'ן יש החזקה של 44.6% מהון החברה, ולסיון יש החזקה של 14.8%.

הכי מוצלחת גיאוגרפית

דומה ששוק ההון עדיין אינו רואה במהלך כבעל השלכות חיוביות על עתיד החברה או שווייה. FTS, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית, איבדה מתחילת השנה 24% משווייה וכרגע נסחרת החברה לפי שווי של 12 מיליון דולר - פחות או יותר השווי שלפיו נמכרת הפעילות הצפון אמריקנית.

כך או אחרת, תמורת המכירה תחזק את המאזן של FTS. נכון לתום המחצית הראשונה של השנה (החברה אינה מחויבת לדיווח רבעוני), נחו בקופת FTS מזומנים בשווי של 5.3 מיליון דולר. FTS סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 10.4 מיליון דולר - עלייה מינורית של 5.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ואילו ההפסד הנקי גדל באופן משמעותי, ועמד על 2.1 מיליון דולר לעומת איזון בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה בהפסד הנקי נבעה בעיקר מגידול משמעותי בהוצאות המימון ובהוצאות המס. בנטרולן החברה דווקא הציגה שיפור ברווחיות התפעולית - רווח תפעולי של 79 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי של 31 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מההתפלגות הגיאוגרפית של נתוני FTS עולה כי הפעילות בצפון אמריקה היא המוצלחת ביותר - ממצא שעומד בסתירה למהלך המכירה ויכול אולי להסביר את התנהגות המניה. ההכנסות של FTS מארה"ב עמדו במחצית הראשונה של השנה על 4.4 מיליון דולר, ואלו הניבו רווח לפני מס של 1.4 מיליון דולר. שאר פעילויות החברה בגיאוגרפיות האחרות (ראו טבלה) עדיין אינן רווחיות. הפעילות הנמכרת מעסיקה בפלורידה 40 עובדים, אשר יצטרפו לעובדי Paetec.

ועוד משהו: כשתיסגר העסקה ותמורתה תופקד בחשבון העו"ש של FTS, תיסחר האחרונה - בהנחה שמחיר המניה לא ישתנה - לפי שווי הנמוך משמעותית משווי נכסיה הנזילים.