סגן נשיא פייסבוק: "כדי לנצח צריך גישה שונה"

בלייק צ'נדלי בוועידת ישראל לעסקים 2010 של "גלובס": "למשתמשים יש יותר שליטה ממה שהיה להם עד היום" ■ "אם אתה לא יודע כיצד לתקשר ולהציג את עצמך, אתה תיכשל"

"כדי לבנות היום חברה גלובלית מנצחת נדרשת גישה שונה, חשיבה שונה ודרך עבודה שונה. אני גדלתי לפני האינטרנט, בזמן שכדי לראות סרט, קראתי בעיתון איזה סרט מציג ובזמן שחיפשתי מספר טלפון בספר. העולם השתנה. זה אומנם לא קרה ברגע ולקח 15-20 שנה. למשתמשים יש יותר שליטה ממה שהיה להם עד היום. המותג נשלט וככל שהוא נשלט - הוא הצלחה". כך אמר היום בלייק צ'נדלי, סגן נשיא מכירות פייסבוק, שהתארח בוועידת ישראל לעסקים.

צ'נדלי הדגיש לאורך כל דבריו את הערך החברתי של פייסבוק. "למותג סטארבקס יש היום 14.4 מיליון משתמשים מחוברים. סטארבקס לא מדברת על הקפה אלא על גידולי הקפה באפריקה וערכים חברתיים אחרים ולכן יש לה 14.4 מיליון משתמשים מחוברים. לקוקה-קולה יש 12.8 מיליון", אמר.

אלה שדבריו אלה זכו לביקורת מצדו של צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כלמוביל, שהשתתף בפאנל בנושא "כוחו העולה של הצרכן".

"צ'נדלי הציג את כל המותגים שיושבים בפייסבוק וטען שהם לא מפרסמים. זה לא נכון. הפרסום של מחר הוא הרבה יותר שטיפת מוח, כי כשאתה יושב בבית באחת בלילה ועובר על הפייסבוק, אתה רואה את כל המותגים. הם לא מדבירם על קפה, אבל בפועל הם בסוף היום רוצים שתקנה קפה", אמר פולק.

פולק גם הזהיר מפני הסכנה שטומנות הרשתות החברתיות. "הסכנה הרבה ברשתות החברתיות היא שאין מבוגר אחראי. הכל כמעט מותר. אם פעם לפרסום כזה או אחר היה מבוגר אחראי, היום אין. העולם הזה עלול להיות מנוצל לרעה ופתוח גם לדיסאינפורמציה. מצד שני, יש כאן גם הזדמנות מאוד גדולה. מנהלים חייבים אנשים צעירים שמבינים את השפה הזאת וחייבים להודות שלא כולנו מדברים את השפה הזאת ומי שיידע לעשות זאת- יש לו הזדמנות אדירה להצליח".

לכל ידיעות הוועידה לחצו כאן!