אלי יונס מממש מניות מזרחי-טפחות ב-7 מיליון שקל

מנכ"ל הבנק מכר כ-11% מסך מניות הבנק בהן הוא מחזיק, במחיר הנמוך ב-1% ממחירה בשוק הבוקר, ויורד להחזקה של 0.63%

אחרי זינוק של כ-40% במניית מזרחי-טפחות מתחילת יולי, החליט מנכ"ל הבנק, אלי יונס, לבצע הבוקר מימוש משמעותי ולמכור ממניותיו תמורת כ-7 מיליון שקל. יונס מכר 180 אלף מניות, כ-11% מסך מניות הבנק בהן הוא מחזיק, במחיר של 38.6 שקל למניה הנמוך ב-1% ממחירה בשוק הבוקר. בסך הכול, לאחר המהלך יחזיק יונס בכ-1.4 מיליון מניות מזרחי-טפחות, שהן 0.63% ממניות הבנק.

מניות הבנקים בולטות בגל העליות האחרון השוטף את הבורסה המקומית, כשהן נתמכות בהתייחסויות חיוביות של אנליסטים לגבי הסקטור. מניית מזרחי-טפחות אמנם מתבלטת לחיוב, אך היא לא לבדה - מניות לאומי והפועלים עלו מתחילת יולי בכ-30% כל אחת.

בשבוע שעבר פרסמו כלכלני דויטשה בנק סקירה על ענף הבנקאות המקומי, בה ציינו כי הם ממשיכים לתת עדיפות למניות מזרחי-טפחות ולאומי, שתיהן בהמלצת "קנייה", ואת אותו שבוע סיכמה מזרחי-טפחות בעלייה של 3.4%.

בדוחותיו לרבעון השלישי של השנה, שפרסם הבנק בחודש שעבר, נרשמה עלייה של 34% ברווח הנקי ל-209 מיליון שקל, ומזרחי-טפחות הציג את התשואה הממוצעת הגבוהה ביותר על ההון גם ברבעון (12.7%) וגם מתחילת השנה (11.6%).

בסוף 2008 האריך יונס את חוזה ההעסקה שלו בבנק, ובמסגרתו קיבל מבעלי השליטה (משפחות ורטהיים ויולי עופר) אופציות ל-2.44% ממניות הבנק, לפי מחיר מימוש של 21.18 שקל למניה - דומה לשער המניה אז. ב-2009 כבר הפך יונס לסמל השכר הגבוה לו זוכים מנהלים בכירים, עם עלות שכר של 18.6 מיליון שקל - מעל מיליון וחצי שקל לחודש, כשמרבית עלות השכר היא עלות האופציות בהן הוא מחזיק.