מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל: "בניו-מדיה הכוח עובר לצרכן"

במושב "החיים בניו-מדיה" בוועידת ישראל לעסקים אמר אראל מרגלית, מייסד קרן JVP: "הפורמט של הטלוויזיה הולך להשתנות כי אתה כבר לא בטטת כורסה - אתה רואה טלוויזיה בכל מקום"

מושב "החיים בניו-מדיה" שנערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2010 של "גלובס" ושעסק ביכולות החדשות לתקשר עם הצרכן, הציג שינויים שהתרחשו בעולם הטכנולוגי. את המושב הנחה מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל. "השינוי התחיל לפני עשור עם חברות כמו יאהו שאפשרו לנו לגשת לתוכן עצום. אחרי זה כולנו התחלנו להשתמש במיילים, הודעות מיידיות ומוצרים כמו סקייפ. בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים השינוי בו הצרכנים מייצרים את התוכן, כאשר הכוח עובר לצרכן".

לדברי ספנסר רייס, עורך מגזין Wired, "בניו-מדיה הצרכן יכול לבחור איזה תוכן הוא רוצה לצרוך. בתור עורך אתה יכול לדעת באינטרנט כמה אנשים קוראים את התוכן שלך, כמה זמן ולקבל תגובות וזה וואוו".

איריס בק, מנכ"לית קבוצת מקאן-אריקסון, "המושג שנקרא שיווק דיגיטלי זה חלק מתקופת ביניים, הוא מגדיר את השיווק שעשינו בעבר לשיווק שאנחנו צריכים לעשות. כמשרד פרסום, כל התמורות הטכנולוגיות משנות את התקשורת של הצרכנים ומותגים".

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר "הניו-מדיה שאני קורא לו הוא חוכמת ההמונים, אין יותר קבוצות מיקוד, לקוחות נותנים שירות אחד לשני בתמיכה טכנית. העתיד של האינטרנט הוא בכל מקום, בכל זמן ובכל מכשיר. כשהייתה את התקלה בסלקום, אנשים איבדו את החמצן שלהן".

עוד אמר בנבנישתי, "חוכמת ההמונים בניו-מדיה הכריחה את גאפ לשנות את הלוגו שלה בחזרה ללוגו המקורי שהציבור אהב. חברות שלא יבינו את חוכמת ההמונים יעלמו בתוך מספר שנים. חברות יענשו מייד על דברים שהם יעשו בגלל היכולת של אנשים לתקשר דברים במהירות. כמו כן, הם גם יקבלו תגובות חיוביות כאשר הם יעשו דברים מוצלחים".

גם תחום האפליקציות הסלולריות העסיק את הדוברים במושב

לדברי רייס, "מובייל זה לא רק מכשירים קטנים, גם מוצרים עם 13 אינץ' נמצאים בקטגוריה הזו. מאז שווינדוס יצא לפני שנים, מערכות ההפעלה נראות אותו דבר. אתה תביא מישהו להשתמש במחשב מלפני כמה עשורים, הוא יסתדר, כי זה נראה אותו דבר. התחרות בתחום המערכות ההפעלה הסלולריות תוביל לחדשנות, יש מכשירים שיוצאים היום בצורות ויכולות חדשות שמזכירות גאדג'טים מג'יימס בונד".

לדברי בק, "כשמסתכלים על המובייל ואיך הוא משנה את החיים שלנו, אומרים שהכניסה של הדור השלישי הייתה חדירה מהירה יותר מכל דבר שהיה אי-פעם. שמסתכלים על טרנדים ביפן, כאשר אפשר לנבא מה הולך להתרחש אצלנו. רוב הפעילות שם מתרחשת בסלולר ולא בפי.סי. 80% מהאפליקציות באפ סטור הם בחינם ורק 20% הן בתשלום. זוהי דרך של מותגים חזקים להתקשר עם הצרכנים באמצעות אפליקציות. הצרכנים מצפים לקבל אפליקציות של מותגים".

לדברי בק, "אם אתה מנהל שיווק אתה מכניס בכל פיסקה שלך 3 פעמים את המושג ניו-מדיה". ספנסר אמר שהוא כבר לא משתמש במילה ניו-מדיה.

ברנד שאל את אראל מרגלית, שותף, מנהל ומייסד קרן JVP, האם יש לנו בישראל יתרון לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא גם בתוכן? "אם בונים רק חברות שיימכרו לסיסקו, מיקרוסופט או גוגל, תהיה תקרת זכוכית שהחברות שאנחנו נבנה לא תעבור אותן. יכול להיות לנו צבא של אנשים בתחום התוכן בעולם הסרטים, אבל אם הילד לא מחייך כשהוא רואה את הסרט, הצבא לא מתקדם טיפה. אנחנו צריכים אנשי תוכן טובים, כמו שאנחנו צריכים אנשים בתחום הטכנולוגיה"

עוד אמר מרגלית, "חברת סיאנו הופכת מכשירים לטלוויזיות והיא עושה מהפכה במדינות רבות כמו סין. סיאנו עשתה עכשיו עסקה ענקית עם אאודי להכניס את הצ'יפ שלהם לקליטת שידורי טלוויזיה. בגלל זה הפורמט של הטלוויזיה הולך להשתנות כי אתה כבר לא בטטת כורסא - אתה רואה את הטלוויזיה בכל מקום".

בק שאלה את מרגלית למה המוצרים של החברות בקרן שלו לא מפותחים יותר בארץ. מרגלית ענה להם שהם היו רוצים לעשות את זה יותר. "אני פונה למשרד התמ"ת למצב את ישראל כחברה של יצירה, צריך לקרוא לאנשי התוכן להצטרף למהפכה. מי שנותן חוויה של תוכן הוא זה שיזכה בליבו של הצרכן והמפרסמים", אמר מרגלית.