פרקליטה לשרה נתניהו: "בקשי מבעלך שיפעל מול האוצר לסיום השביתה"

פרקליטה במכתב לרעיית ראש הממשלה: "תפעלי כך שניתן יהיה לשבת כמה שיותר מהר לשולחן המו"מ, לפני שייגרם נזק בלתי הפיך למערכת המשפט, לציבור ולקורבנות"

לאחר שיו"ר ארגון פרקליטי המדינה, עו"ד בעז גולדברג, פנה בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שזה יתערב ויביא , פנתה היום (ג') פרקליטה נוספת, הפעם לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

"בקשתי ממך", כתבה הפרקליטה השובתת לאשת ראש הממשלה, "היא פנייה ישירה לראש הממשלה על שיפעיל את סמכותו באופן אישי מול פקידי האוצר האטומים, כך שניתן יהיה לשבת כמה שיותר מהר לשולחן המו"מ, לפני שייגרם נזק בלתי הפיך למערכת המשפט, לציבור ולקורבנות".

"במשך שנים לא מעטות, כפרקליטה צעירה, הופעתי בבתי משפט השלום השונים מתרוצצת משעות הבוקר המוקדמות (הילדים התרגלו להתייצב ראשונים בגן) עם מזוודה שחורה (שבקושי נגררת משום שלמשרד אין כסף לתקן). תמרנתי בין אולמות של מספר שופטים ובסוף היום, חזרתי סחוטה הביתה כדי להתחיל משמרת ב' עם הילדים. צריך הרבה כוח כדי להגיע הביתה, להחליף דיסק ולהתפנות לבני המשפחה. לא פעם ישנו גם פרק ג' - ואחרי שהילדים נרדמים אני ממשיכה לעבוד", כתבה הפרקליטה.

"כיום אני מופיעה בבית המשפט המחוזי. תיקים קשים של עבירות מין ועבירות אלימות חמורות. העומס לא פחת, האחריות והלחץ רק גברו. ההתמודדות המשפטית והמעמסה הנפשית בתיקים האלה היא קשה ביותר. השחיקה היא רבה ואחרי כל השנים בפרקליטות אני יודעת שהעבודה גובה ממני מחיר לא קל - אבל אני מוכנה לשלם אותו. המחויבות שלי לעבודה היא טוטאלית, מאחורי התיקים שאני מטפלת בהם יש אנשים שזקוקים לי, שסומכים עלי, אני חשה יום יום את גודל האחריות הציבורית על כתפיי".

לדברי הפרקליטה, ציבור הקורבנות ונפגעי העבירות הפליליות - לרבות בעבירות מין - פונים לפרקליטות, מחשש שמא העבריינים שפגעו בהם לא יתנו את הדין על מעשיהם. "הנשים והנערות הללו עלולות להפוך פעם נוספת לקורבנות בגלל ההתנהגות חסרת האחראיות של פקידי האוצר, שבעזות מצח, ובגיבוי שר המשפטים, מסרבים לנהל מו"מ. איפה שר המשפטים? האם ממתין הוא לדו"ח מבקר המדינה הבא?"

הפרקליטה מתארת במכתבה תנאי העסקה בלתי אפשריים, את המחויבות לעבודה נוכח עזיבת פרקליטים בעלי ותק כשלה לשוק הפרטי, וטוענת שהשכר בפועל נמוך בהרבה ממה שמפרסמים פקידי האוצר. "אנחנו לא סקטור אליטיסטי ולא רודפי בצע", היא כותבת, "אני פונה אליך משום שאני סבורה שיש בך את התבונה והרגישות שכל כך חסרות לפקידי האוצר, ואת ההבנה שאת הנזק שייגרם לציבור שאותו אנו מייצגים ובכלל זה לקורבנות, לא ניתן יהיה לתקן".