בונוסים ב-40 מיליון באירלנד? לא אם זה תלוי בשר האוצר

Allied Bank האירי החליט לבטל את הענקת הבונוסים לעובדים עקב התערבותו של שר האוצר ■ כ-35 מיליארד אירו מתוך כספי הסיוע של האיחוד האירופי לאירלנד הועברו לבנקים במדינה

חדשות טובות ל-Allied Bank האירי, קצת פחות לעובדיו: הבנק המלווה הגדול ביותר באירלנד, הודיע שלא ישלם בונוסים לבכירים לאור המשבר הכלכלי במדינה, זאת לאחר ששר האוצר האירי איים שיפסיק את התמיכה הממשלתית בבנק במידה וזה יחליט לשלם תוספות.

על פי דיווחים בתקשורת בשבוע שעבר, הבנק התכוון להוציא על בונוסים 40 מיליון אירו לבכירים על עבודתם ב-2008. נציין, כי Allied Bank, עומד בפני הלאמה עקב חובות גדולים שאין לו יכולת להחזיר אותם.

הממשל האירי נאלץ להלוות 85 מיליארד אירו מקרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי באירופה בגלל בועת ההלוואות שנוצרה במדינה. זאת לאחר, מתן הלוואות באופן לא אחראי של הבנקים, שלרבים מהלווים לא הייתה יכולת להחזיר.

שר האוצר האירי, בריאן לניהן, כתב לבנק שהמשך תמיכת המדינה בבנק היא "תנאי לאי תשלום בונוסים, לא משנה ממתי זכאים העובדים לאותם בונוסים". בהצהרה שפרסם הבנק לפני מתן המכתב, אמר הבנק כי הוא מחוייב לשלם את אותם בונוסים אך לאחר קבלת המכתב משר האוצר, נמסר כי אותם בונוסים לא יוענקו.

בהצהרת הבנק נכתב, כי "הבנק מאוד מעריך את התמיכה של הממשלה ומשלם המיסים בו ומכיר בך שהוא ממשיך להישען על תמיכה זו בתקופה הקרובה. בהתאם לכך הוחלט לא לשלם את הבונוסים".

בשבוע שעבר אמר לניהן כי הוא יכפה 90% מס על בונוסים עתידיים בבנקים. נציין, שכ-35 מיליארד אירו מתוך הסיוע הכולל של 85 מיליארד אירו יגיע לבנקים.