תחרות לברודקאסט: 8% רייטינג לערוץ 20 של "האח הגדול"

הטירוף מגיע לגבהים חדשים: השיא בצפייה נרשם בשעות הערב ■ גם במהלך היום ערוץ 20 מגיע לרייטינג של 5% - יותר ממרבית ערוצי הנישה

נתוני ערוץ 20 מגיעים עד ל-8% רייטינג בשעות הערב. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס", ערוץ "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת הגיע במהלך היום גם אל מעבר ל-5% - הרבה יותר ממרבית ערוצי הנישה. בשעות הפריים-טיים פגע הערוץ בצפייה בערוצי הברדוקאסט.

התופעה הביאה לכך שגם בימי הסערה העזה בראשית השבוע, אשר היו צפויים להעלות את נתוני הצפייה, אלה לא האמירו בתוכניות של רשת וערוץ 10 ששידרו באותו הזמן, והנתונים אף היו נמוכים יחסית.

מחר, בסמוך לתחילת חלקה השבועי של קשת בשידורי ערוץ 2, צפוי להיסגר הערוץ לצפייה חינמית ובאופן טבעי יירדו נתוני הרייטינג של הערוץ. הערוץ משדר במשך 24 שעות את הנעשה במבנה שהוקם במתחם אולפני נווה אילן שליד ירושלים, שם שוכנו מתמודדי תכנית הריאליטי המצליחה. בתוכנית הבכורה שלה הצליחה התוכנית לספק 35.3% צפייה - נתון הפתיחה המוצלח מכל עונות התוכנית. התוכנית השנייה ששודרה ביום רביעי, השיגה 34.3% צפייה מרשימים. בזמן שידור התוכנית בערוץ 2, מסך הערוץ מוחשך.

לערוץ 20, כמו ליתר השלוחות של קשת בטלוויזיה הרב-ערוצית, חשיבות אסטרטגית בעבור הזכיינית. כך, למורת רוחה של רשת, מצליחה קשת להמשיך ולרתק אליה צופים גם כשאינה משדרת ואף לפגוע בהישגי הזכייניות האחרות בטלוויזיה המסחרית.

לפי מדיניות הכבלים והלוויין, שסוכמה עם קשת, הערוץ אמור להיות פתוח לכלל המנויים למשך שבוע ואז להיסגר בעבור הרוכשים אותו. לפי נתוני ביניים, טרם סגירת הערוץ למנוייו, רכשו קרוב ל-200 אלף איש את הערוץ בשתי הפלטפורמות. הערוץ צפוי לעלות 13.99 שקל בעבור מנויי הכבלים והלוויין שיבקשו לרכוש אותו, ולרשות גולשי mako קיימת אפשרות צפייה מוזלת בשידורי הערוץ. קשת העבירה השנה משקל רב לביסוס אתר האינטרנט שלה, גם לאור העובדה כי בקרוב תאבד את פלטפורמת ביפ, שם שידרה את תוכנית הלוויין "האחות הקטנה". כעת, תוכנית הלוויין, בה יעסקו אלירז שדה וגואל פינטו בנושאי התוכנית, תעלה מידי יום ראשון באתר.

בוועדה למדרוג סירבו להתייחס לנתונים, שכן ערוצי הכבלים והלוויין אינם נמדדים. בקשת סירבו אף הם להתייחס לנתונים.