ששינסקי נכנע והתנצל: "אין קשר בין חברות הגז למיידוף"

במכתב ששלח פרופ' איתן ששינסקי לעו"ד רם כספי נכתב עוד: "אבקש להתנצל בפני מרשיך אם נפגעו מדבריי, שאחזור ואדגיש - נאמרו בלצון ושלא בכוונה לפגוע"

לאחר שאיגוד תעשיות מחפשי נפט וגז בישראל איים לתבוע את פרופ' איתן ששינסקי בתביעת דיבה אם לא יחזור בו מדברים שאמר לכאורה בגנות חברות הנפט בכנס משקיעים אתמול: ששינסקי, התנצל הערב (ג') ראש הוועדה לבחינת תמלוגי המדינה מקידוחי הגז והנפט על דבריו שבהלכם השווה לכאורה חברות הנפט והגז לברנרד מיידוף, הנחשב לנוכל הגדול בתולדות הוול סטריט ומתכנן הונאת הפונזי הגדולה שם. במכתב ששלח ששינסקי הערב לעו"ד רם כספי הוא ציין כי דבריו נאמרו "בלצון ובלי כוונה לפגוע".

"איני סבור כי חברות הגז פעלו שלא כדין או כי קיים קשר כלשהו בינם לבין מעשיו של מיידוף, ועל אף שלא כיוונתי דברי לגוף ספיציפי או אדם ספיציפי, אבקש להתנצל בפני מרשיך אם נפגעו בדבריי, שאחזור ואדגיש, נאמרו בלצון ושלא בכוונה לפגוע", אמר ששינסקי במכתב ששלח לעו"ד כספי שדרש מוקדם יותר היום בשם איגוד חברות הגז שפרופ' ששינסקי יתנצל על דבריו מאמש - ולא, הוא יהיה חשוף לתביעת לשון הרע.

ששינסקי תיאר את האירוע: "במסגרת הרצאה שנשאתי בכנס של בנק ההשקעות UBS בתל אביב תיארתי את עבודת הודעה שאני עומד בראשה ואת מסקנות הביניים שלה. במסגרת זו, בעת תיאור המדיניות הנוכחית של ההכרה בתוצאות, שכתוצאה ממנה כידוע שיעור המס שמשלמת חברות הנפט הינו מהנמוכים בעולם, לפיכך המדינה והציבור כמעט ואינם זוכים לתגמול המשקף תמורה בעד בעלותם על אוצרות הנפט והגז, הזכרתי, בבדיחות הדעת, את ברני מיידוף. הרושם שקיבלתי במהלך ההרצאה כי אף הנוכחים בהרצאה הבינו כי מדובר בבדיחה בלבד".

ששינסקי הוסיף "לצערי התבהר לי, כי דברי הובנו כלא כהלכה, איני סבור שחברות הגז פעלו שלא כדין או כי קיים קשר כלשהו בינם לבין מעשיו של מיידוף, ועל אף שלא כיוונתי דברי לגוף ספיציפי או אדם ספיציפי, אבקש להתנצל בפני מרשיך אם נפגעו בדבריי, שאחזור ואדגיש, נאמרו בלצון ושלא בכוונה לפגוע".

כאמור, במכתב ששלח הבוקר בא-כוח האיגוד עו"ד רם כספי לששינסקי נטען כי בעיתונות מצוטטים דברים שאמר כביכול במסגרת הרצאה שנשא אתמול בכנס של בנק ההשקעות UBS בתל אביב, לפיהם חברות הגז 'הכירו בהוצאות בצורה מאד ליברלית והעמיסו הוצאות על קידוחים אחרים וכך יצא שחברות הנפט לא שילמו למעשה דבר למדינה. מדובר בפונזי של ממש. העמיסו והעמיסו הוצאות. ברני מיידוף היה גאה בהן' ...".

כספי עוד איים: "נוכח אמירות אלה המיוחסות לך אינך ראוי מלהמשיך ולכהן בתפקידך כיו"ר הועדה שמתפקידה לדון ולשמוע את עמדתם של חברי מרשנו בלב פתוח ובנפש חפצה". בסיום מכתבו דורש כספי מששינסקי להכחיש לאלתר את הפרסום הפוגעני, אם לא אמר את הדברים או להתנצל בפומבי בפני חברי האיגוד וציבור המשקיעים - אם כן אמר אותם.