"עוד לא סגרנו": מפעילי ה-MVNO ידווחו היום לכחלון

היום תום המועד הקצוב לכאורה שניתן למפעילי סלולרי וירטואלי לנהל מו"מ עם המפעילים הסלולריים הקיימים, בעניין השכרת הרשתות שלהם ושימוש בהן לטובת כניסתם לשוק

היום (ד') מגיע תום המועד הקצוב, לכאורה, שניתן לחברות אשר קיבלו רישיונות MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי) לנהל מו"מ עם המפעילים הסלולריים הקיימים, בעניין השכרת הרשתות שלהם ושימוש בהן לטובת כניסתם לשוק. המועד נקבע חצי שנה קדימה מהיום שבו קיבל המשביר לצרכן סלולר, המפעיל הראשון, את הרישיון שלו, ומבחינה תאורטית, אם היום יודיע למשרד התקשורת שלא הצליח לסכם מו"מ עם אף אחד מהמפעילים, יוכל המשרד להתחיל ולבדוק מדוע לא צלח המו"מ ואף לקבוע את מחירי השימוש.

ככל הנראה, בפועל לא יהיה דיווח כזה מצד המשביר לצרכן סלולר, משום שהחברה נמצאת במו"מ עם המפעילים ומדווחת למשרד התקשורת שישנה התקדמות. לכן סביר להניח שהמשרד לא ימהר לפעול, אלא ירצה לקבל דיווחים מבעלי הרישיונות האם המגעים מצליחים.

אתמול נערך במשרד התקשורת דיון על היערכות למקרה שלא יהיה סיכום בין המפעילים לבעלי הרישיונות. אחת הבעיות שהוצגה היא שהמשביר לצרכן סלולר לא שילמה את אגרת הרישיון, ולפיכך, לכאורה, היא נמצאת במצב של הפרת רישיון. למעשה, עולה מכך שהתאריך שנקבע כמועד האחרון לניהול מו"מ, היום, אינו רלוונטי.

במשרד קיבלו תשובות כלליות מחברות הסלולר הישראליות בעניין התקדמות המגעים, בעקבות דרישת המשרד להמציא להם דיווחים עדכניים על המו"מ. במשרד טוענים שהתשובות של החברות הסלולריות היו כלליות מדי, אך כיוון שחלק מבעלי הרישיונות מדווחים על התקדמות, כאמור, לא צפוי המשרד להיות אגרסיבי בשלב הזה, והוא לא יתערב מיידית במו"מ.

השמועות בשוק

בתוך כך נפוצות בשוק ידיעות רבות לגבי מגעים שקרובים לסיכום בין חלק מבעלי הרישיונות לבין החברות הסלולריות. אחת הידיעות מדברת על מו"מ מתקדם שמנהל רמי לוי, הבעלים של רשת הסופרמרקטים, דווקא עם חברת פלאפון, וגורסת כי הוא קרוב לסיכום איתה, וידיעה שנייה מספרת על מו"מ מתקדם שמנהלת המשביר לצרכן סלולר עם סלקום. שמועה שלישית שהופצה היא על מו"מ מתקדם שמנהלת איתוראן עם פלאפון. על כל פנים, בקרב החברות הסלולריות טוענים שהדברים אינם נכונים ושאין סגירה קרובה עם אף אחד מבעלי הרישיונות.