רואה רחוק: נוברטיס בולעת את אלקון ב-12.9 מיליארד ד'

נוברטיס תשלם 168 דולר בעבור כל מניה של יצרנית העדשות ותהפוך למובילה העולמית בתחום ■ כיום מחזיקה נוברטיס בנתח של 77% מאלקון, אותו רכשה מחברת נסטלה

חברת התרופות השוויצרית, נוברטיס מזנקת לאחר שדווח כי היא בולעת את שארית המניות של יצרנית העדשות אלקון (סימול: ACL) בתמורה ל-12.9 מיליארד דולר. על פי התנאים עליהם דיווחה החברה, תשלם נוברטיס 168 דולר בעבור כל מניה של ALCON, אשר מחירה בוול סטריט נקבע אתמול (ג') על 162.43 דולר (פרמיה של 3.4%). כיום מחזיקה נוברטיס בנתח של 77% מאלקון, אותו רכשה מחברת נסטלה.

"המיזוג המלא הוא המסקנה ההגיונית לאסטרטגיה המקורית שלנו ביחס לאלקון" אמר דניאל וסלה, יו"ר נוברטיס והוסיף, "בצעד זה תיקח נוברטיס את מלוא הבעלות ותהפוך למובילה העולמית בתחום הטיפול בעיניים, תחום המתרחב וצומח במהירות על רקע התבגרות האוכלוסין בעולם".

נוברטיס ניסתה לרכוש את יתרת המניות כבר זמן רב בעסקת החלפת מניות, אך זו זכתה להתנגדות רבה מצד הדירקטורים החיצוניים של אלקון. עתה המתיקה נוברטיס את הצעתה בכך שהוסיפה לעסקה אלמנט של תשלום במזומן. על פי התנאים הנוכחיים יקבל כל בעל מנה באלקון 2.8 מניות של נוברטיס, אך במידה וירד המחיר של המניה מבטיחה כעת נוברטיס להשלים במזומן את הפער ל-168 דולר למניה של אלקון.

הצמיחה הסינרגטית מהמיזוג צפויה להיות משמעותית ותאפשר לנוברטיס לבסס תחום עסקי חמישי ממנו היא צפויה לרשום צמיחה במסגרת פורטפוליו הפעילות שלה בתחומי ההלת'קר, מסרה החברה. עם השלמת המיזוג הצפוי במחצית הראשונה של 2011, אלקון תהפוך לחטיבה החדשה של נוברטיס שתתמקד בתחום הטיפול בעיניים.

מכירות החטיבה החדשה המבוססת על נתוני פרופורמה ביחס לשנת 2009 מסתכמת ב-8.7 מיליארד דולר, והן כוללות כ-6.5 מיליארד דולר שנוצרו ע"י אלקון, אשר דיווחה על מכירות של כ-5.37 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010.

נוברטיס גם מסרה כי תחדש את תוכנית הרכישות מחדש של מניותיה על מנת לצמצם את הדילול של בעלי מניותיה.