מיזוג במעגלים המודפסים: פי.סי.בי רוכשת את פעילות מלתא

היקף העסקה מוערך ב-50 מיליון שקל ■ מלתא, הפועלת גם בתחום החשמל, תשקם את מערכות החשמל שניזוקו בשריפה במגדל שלום תמורת כ-12 מיליון שקל

לאחר שנים רבות שבהן לא נרשמה קונסולידציה בענף המעגלים המודפסים, הודיעה היום יצרנית המעגלים פי.סי.בי טכנולוגיות על רכישת הפעילות בתחום של קבוצת מלתא אינטר, תמורת סכום שמוערך היום ב-50 מיליון שקל.

על-פי מתווה העסקה תשלם פי.סי.בי, הנמצאת בשליטת פריורטק (68.7%), 25 מיליון שקל במזומן עבור הרכוש הקבוע, וכמקדמה עבור המלאים וחוב הלקוחות של מלתא, ואם חוב הלקוחות שייגבה יהיה גבוה יותר מ-10 מיליון שקל, תשלם פי.סי.בי תמורה נוספת עבורו.

פי.סי.בי תשלם למלתא סכום נוסף עבור השימוש במלאים ובמלאי חלקי החילוף של מעגלי מלתא, על-פי היקף השימוש בהם בשנה הראשונה, ואת יתרת התמורה המגיעה למלתא תשלם פי.סי.בי באמצעות אופציות הניתנות למימוש למניותיה.

כמות האופציות שתקבל מלתא תיקבע במועד השלמת העסקה, בכפוף להיקף ההון העצמי של פי.סי.בי ולהתאמות ותוספות שונות שנקבעו בהסכם. את מרבית הסכום שתקבל מלתא מהעסקה היא צפויה לחלק כדיבידנד למשקיעים.

את רכישת פעילות מעגלי מלתא צפויה פי.סי.בי לממן ממקורותיה העצמיים, וכן דרך הלוואה בנקאית. את החברה ייצגו בביצוע העסקה עו"ד ליאור אבירם ועו"ד גיל רוזנברג ממשרד שיבולת.

לחברה האם פריורטק נכנסה לאחרונה קרן פימי של ישי דווידי, אשר מושקע דרך קרן פייט בחברת מלתא. פימי השקיעה בחברה 30 מיליון דולר, אשר מתוכם 15 מיליון דולר ניתנו לחברה כהלוואה למשך חמש שנים, הנושאת ריבית של 7%, וכן ניתנה לה אופציה להשקיע בחברה 15 מיליון דולר נוספים תמורת הקצאת מניות שיהוו 16.7% מהון המניות של פריורטק.

חברת מלתא הציבורית הוקמה על-ידי קבוצת מייסדים שכללה את אריה קורוטקין, אלי כהן ומשפחת הומל, ועסקה בתכנון ובהקמה של מערכות חשמל לתעשייה, ייצור לוחות חשמל ומערכות פיקוד ובקרה, ובשלב מאוחר יותר נכנסה גם לתחום ייצור המעגלים המודפסים.

בשנת 2006 נכנסה קרן פייט של ישי דוידי להשקעה בחברה, שבמסגרתה קיבלה פייט מניות בהיקף של 39.2% מההון תמורת 5 מיליון דולר. כיום קרן פייט היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, ומחזיקה 22% מהון החברה ששוויים 13 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של 2010 רשמה מלתא הכנסות של 120.8 מיליון שקל. שני שלישים מההכנסות יוחסו לתחום החשמל ושליש מההכנסות יוחס לפעילות בתחום המעגלים.

למרות שפעילות המעגלים רשמה מתחילת השנה עלייה של 8.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-39.7 מיליון שקל, ההפסד של פעילות זו הוכפל ועמד על 3.6 מיליון שקל. בפעילות החשמל עלו ההכנסות מתחילת השנה ב-21% ל-82.1 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי דווקא הצטמק בשליש וירד ל-3.9 מיליון שקל.

שיקום מערכות במגדל שלום

בתוך כך הודיעה אמש מלתא כי החברה הבת אינטר-אלקטריק, המרכזת את פעילות החשמל בקבוצה, זכתה בפרויקט לשיקום מערכות החשמל שניזוקו בשריפה שפרצה במגדל שלום בת"א ב-17 בנובמבר. היקף העבודות, שיבוצעו בחודשיים הקרובים, מוערכים בכ-12 מיליון שקל.

אריה קרוטקין, יו"ר מלתא אינטר, אמר היום בעקבות העסקה, כי "זה כמה שנים אנו בוחנים את האפשרות לפצל בין שתי הפעילויות העיקריות של החברה, מתוך רצון להציף ערך למשקיעים מחד וליצור התמקדות עסקית של החברה מאידך.

"בחרנו להתמקד בפעילות החשמל, שבה זיהינו כיווני התפתחות ייחודיים ויתרונות משמעותיים על פני המתחרים. אנו מאוד מאמינים בפעילות המעגלים הממוזגת, ולכן בחרנו לקבל חלק מהעסקה במניות החברה הממוזגת".