רשות המסים חושפת את יחידת "יהלום" למאבק כלכלי במשפחות הפשע

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי: "היתרון הטמון ביכולות המקצועיות של עובדי הרשות ימוטט את ארגוני הפשיעה על-ידי ניתוק צינור החמצן שלהם"

רשות המסים חושפת לראשונה את יחידת "יהלום" שהוקמה במטרה להתמקד במאבק הכלכלי במשפחות הפשע.

בשבוע שעבר יצאה היחידה ללוחמה בפשיעה המאורגנת לפעילות ראשונה, והשתתפה, בשיתוף עם יחידת להב 433 של המשטרה, בחקירה של עשרות אנשים הקשורים לפעילות עבריינית לאחר שלא הגישו דו"חות שנתיים והצהרות למס הכנסה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הכריז בראשית השנה על הקמתה של היחידה, שמונה כ-30 חוקרים ומשתייכת לחטיבת החקירות של רשות המסים. היחידה אמורה לשמש תומך נוסף לצוותי המשימה המשותפים מול משטרת ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון וגופי האכיפה הנוספים שגויסו לטיפול בתופעה.

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הורה לקיים הליך מהיר לגיוס העובדים, ובהתאם לאישור מיוחד שניתן על-ידי הממשלה, גויסו החוקרים בנוהל מיוחד. לרשות הגיעו פניות של 2,500 מועמדים, מתוכם נבחרו 30 חוקרי,ם ולאחר שהסתיימה הכשרתם החלה כאמור היחידה בפעילות מבצעית בשבוע שעבר.

נסרדישי מציין כי היתרון הטמון ביכולות המקצועיות של עובדי הרשות יתרום למוטט את ארגוני הפשיעה על-ידי ניתוק צינור החמצן שלהם, כלומר הכסף למימון הפעילות הבלתי חוקית.