משרד התשתיות: צריכת הגז הטבעי תוכפל בתוך עשור

גידול של 23% בצריכת הגז הטבעי במשק הישראלי בשנת 2010 ■ למעלה מ-60% מכמות הגז הטבעי סופקה על ידי קבוצת ים תטיס, חברת EMG המצרית סיפקה את הכמות הנותרת

נמשכת העלייה בצריכת הגז הטבעי במשק הישראלי בשנת 2010. מנתוני רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות עולה כי בשנת 2010 צרך המשק הישראלי כ-5.2 BCM, גידול של כ-23% בצריכה לעומת שנת 2009.

למעלה מ-60% מכמות הגז הטבעי סופקה על ידי קבוצת ים תטיס, חברת EMG המצרית סיפקה את הכמות הנותרת. כ-90% מהגז הטבעי צורכת חברת החשמל, צרכנית הגז הטבעי הגדולה ביותר. את יתר הכמות צורכים בית הזיקוק באשדוד, תחנת הכוח של מתקן ההתפלה באשקלון, מפעלי ים המלח, מפעלי נייר וחברת נשר ברמלה.

במשרת התשתיות מציינים כי בשנת 2011 יימשך פיתוח התשתיות להרחבת השימוש בגז טבעי בישראל וכך צפויה מגמת הגידול בצריכת גז טבעי להגיע לכ-6 BCM. הצריכה תגדל בעיקר בשל חיבור צרכנים חדשים בצפון: תחנת כוח חיפה, תחנת כוח אלון תבור ובז"ן. הכמות צפויה להכפיל עצמה בעשור הקרוב.

ברשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות מדגישים, כי שינוי גדול צפוי למשק האנרגיה הישראלי בשנים הקרובות בו צרכנים תעשייתיים שונים יסבו את מערכותיהם לצריכת גז טבעי, כתחליף לדלקים הקיימים.

בינתיים, נזכיר, נמשכות המחלוקות בנוגע לפיתוח שדה "תמר". מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, והממונה על ענייני הנפט במשרד, ד"ר יעקב מימרן הודיעו ביום רביעי כי הם משעים את פעילותם בוועדה עד למציאת פתרון לנושא פיתוח "תמר". במכתב ששיגרו היום ליו"ר הוועדה, פרופ' איתן ששינסקי, כתבו השניים כי לאחר שהוועדה דחתה את בקשתם לכינוס דחוף בנושא תמר, "לא נותר לנו אלא להסיק את המסקנות המתבקשות לעניין המשך פעילותנו במסגרת הוועדה. אין בכוונתנו לשמש לוועדה 'עלה תאנה' להחלטות שיתקבלו על סמך שיקולים פיסקליים צרים". מימרן וצמח הוסיפו כי "לא בכדי דרשנו לתת להמשך פיתוח שדה תמר עדיפות מוחלטת על פני השיקולים האחרים".