ביהמ"ש: נושי פויכטונגר תעשיות יוכלו לתבוע את בעלי השליטה

השופט עופר גרוסקופף אישר לנאמן על הסדר הנושים לתבוע את בעלי השליטה ונושאי המשרה לשעבר בחברה ואת כלל ביטוח על הנזקים שנגרמו במסגרת פרשת פלד-גבעוני

שופט בית המשפט המחוזי מחוז מרכז, פרופ' עופר גרוסקופף, אישר בשבוע שעבר (ה') לנאמן על הסדר הנושים של פויכטונגר תעשיות, רו"ח חן ברדיצ'ב, לתבוע את בעלי השליטה ונושאי המשרה לשעבר בחברה ואת כלל חברה לביטוח על הנזקים שנגרמו במסגרת פרשת פלד-גבעוני.

בשנת 2002 קרסה קבוצת פלד-גבעוני. אחת החברות שספגו את הנזק הקשה ביותר היתה פויכטונגר תעשיות בע"מ. במסגרת הסדר נושים שאושר בשנת 2003, הסמיכה השופטת ורדה אלשיך את נאמן הקבוצה, רו"ח ברדיצ'ב, להגיש תביעה נגד בעלי השליטה ונושאי המשרה לשעבר. הגשת התביעה התעכבה עקב חקירה פלילית שהתקיימה בפרשה.

בשנת 2009, הגיש הנאמן תביעה בסך 75 מיליון שקל נגד בעל השליטה לשעבר, עזריאל פויכטונגר, בעלי השליטה שרכשו ממנו את השליטה בחברה, ובראשם אריה גבעוני ורפי פלד והיועץ הפיננסי טל יגרמן, נושאי משרה נוספים בקבוצה וכלל חברה לביטוח. הנתבעים הגישו 8 בקשות לסילוק על הסף, שכללו טענות מגוונות של היעדר סמכות, בטלות המחאת זכויות תביעה, וטענות לפטור ושיפוי שהוענקו להם. הבקשות נידונו בפני השופט פרופ' עופר גרוסקופף.

כאמור, בשבוע שעבר פרסם ביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז החלטה מפורטת בת כ- 50 עמודים, במסגרתה נדחו כל טענות הסילוק, למעט טענת סמכות הנאמן לתבוע נושאי משרה שכיהנו בחברת הבת בלבד.

את רו"ח חן ברדיצ'ב ייצגו עורכי הדין ד"ר ישראל (רלי) לשם, נדב ויסמן ולירן בר-שלום ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות'; את עזריאל פויכטונגר ייצג עו"ד ד"ר ליפא מאיר; את הדירקטורים בחברה ייצג עו"ד צבי אגמון; את כלל חברה לביטוח ייצגה עו"ד פגי שרון.