אמיר חייק מאיים להקפיא את העבודה בוועדה

הסיבה: מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל מעכב מינוי יועצים חיצוניים - וקשה לגבש המלצות

מתיחות חריפה ביחסי העבודה שבין ועדת חייק לבין מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, הובילה לאיום בדבר הקפאת עבודת הוועדה. יו"ר הוועדה (ביידוע ובהסכמה של כל חברי הוועדה) שלח בסוף השבוע שעבר מכתב לבר טל, ובו הודיע לו שאם לא יסיים את הביורוקרטיה אשר מעכבת מינוי יועצים חיצוניים לוועדה, הוא ייאלץ להקפיא את עבודתה.

בירור של מה שמסתתר מאחורי המכתב מעלה כי בר טל מעכב זה יותר מחצי שנה את מינוי היועצים החיצוניים שהוועדה נזקקת להם בעבודתה. למעשה, ללא מינוי היועצים החיצוניים הוועדה תתקשה להגיש המלצות ביניים, ומשך עבודתה יתארך למועד בלתי ידוע. על פי לוחות הזמנים שהציגה הוועדה, היא הייתה אמורה להיות כבר בשלב מתקדם שמעבר להגשת המלצות הביניים, ואולם העיכובים במינוי היועצים מקשים עליה: בלעדיהם קשה לה לקבל תימוכין וסיוע לרעיונות שמעלים חברי הוועדה, ולהבין האם יש היתכנות לרעיונות אלה.

המשרד הבטיח

אחד היועצים שנבחרו ולא אושרו רשמית על ידי בר טל הוא פאול וייסבך, לשעבר משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הנדסה בבזק, שהוועדה קיוותה שיתחיל בעבודתו כבר לפני כמה חודשים. כמו כן מתעכבת גם שכירתה של חברת ייעוץ בינלאומית - דבר שנחוץ לוועדה לטובת ליווי מקצועי ורגולטורי, ושבלעדיו יהיה קשה מאד לגבש המלצות כלשהן.

נדגיש שאמיר חייק תלה תקוות בהבטחות שקיבל ממשרד התקשורת, על כך שניתן להתחיל בעבודת הוועדה ללא חברת ייעוץ, ושבתוך זמן קצר ייבחרו היועצים. בחודשים האחרונים התריע חייק כמה וכמה פעמים בפני בר טל על ההשלכות שהעיכוב יוצר, וכשראה שכלו כל הקיצין שוחח על כך עם חברי הוועדה, התייעץ איתם והחליט ביחד איתם לשלוח את המכתב לבר טל.

ועדת חייק הוקמה על מנת להסדיר את הפיקוח על תעריפי בזק, ואולם היא שינתה כיוון מיד לאחר שהוקמה, ולמעשה החליטה לדון בהיבטים רחבים יותר של הסדרת שוק התקשורת, ולגבש מדיניות פיקוח והסדרה לשוק התקשורת הנייחת.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: מינוי היועצים החיצוניים לוועדת חייק נמצא לפני סיום, ומחכה לאישור ועדת סקרים ומחקרים בימים הקרובים.