עו"ד איים על עו"ד אחר: "ארדוף אותך כלב" - והושעה על-תנאי

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז הדרום גזר 5 חודשי השעיה על-תנאי למשך שנתיים על עו"ד צביקה מועלם מאשקלון, שהורשע בכך שהטריד את עו"ד דב גלבוע

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז הדרום גזר 5 חודשי השעיה על-תנאי למשך שנתיים על עו"ד צביקה מועלם מאשקלון, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שהטריד עורך דין אחר, דב גלבוע מאשקלון, חבר ועד מחוז הדרום בלשכה.

בנוסף הודה מועלם והורשע בכך ששיקר לשופטת בית משפט השלום בקריית-גת, נחמה נצר, כשהצהיר כי אין באפשרותו להתייצב לדיון שקבעה מאחר שהוא נוסע לחו"ל, אלא שהתברר כי הוא נשאר בארץ.

הסכסוך בין גלבוע למועלם פרץ ביום הבחירות הקודמות למוסדות הלשכה, ב-2007, כשגלבוע גילה כי אחד מחברי ועדת הקלפי באשקלון הוא אביו של עו"ד מועלם, שאינו עורך דין, ודרש להרחיקו. בעקבות זאת החל מועלם להטרידו ולאיים עליו, לטענת גלבוע.

בקובלנות שהוגשו לבית הדין המשמעתי בעקבות תלונותיו של גלבוע מפורטים 3 מקרים שאירעו במועדון כושר באשקלון, שבהם פנה מועלם לגלבוע בלשון בוטה ומאיימת, שכללה ביטויים כגון: "אני ארדוף אותך כל החיים עד שתמות, יא כלב, יא לוזר"; "יא הומו, יא מכוער, יא גמד; אלכלך עליך בכל מקום שאראה אותך עם אנשים, יא אפס; אני אדאג שיקחו לך את הרישיון".

נזיפה ופיצוי

גלבוע הגיש תלונה לוועדת האתיקה בלשכה, ובמקביל ביקש וקיבל צו הרחקה נגד מועלם, על-פי חוק למניעת הטרדה מאיימת.

"התנהגותו של מועלם", כתבה שופטת השלום, טלי חיימוביץ', שהוציאה את הצו, "היא התנהגות בזויה ומגונה. משנה חומרה יש לאמירות הללו כאשר הן באות מפיו של עורך דין, ובוודאי כאשר הן מכוונות אל חבר למקצוע".

במאי 2009 אף הוגש נגד מועלם כתב אישום פלילי בעבירת איומים, שעדיין תלוי ועומד.

נגד מועלם הוגשו גם שתי קובלנות לבית הדין המשמעתי בעבירות של התנהגות שאינה הולמת ופגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין. קובלנה שלישית הוגשה בשל העובדה ששיקר לבית המשפט בנוגע לנסיעתו כביכול לחו"ל. בעניין זה כתבה השופטת נצר: "עו"ד מועלם מעל בחובתו הראשונה כעורך דין - להתנהל באופן נקי כפיים מול בית המשפט".

לפני כשבועיים החליטו דייני בית הדין בדרום, עוה"ד חדווה ביטון, שמעון תורג'מן ויעקב טריפטו, לקבל את הסדר הטיעון שנחתם עם מועלם. זאת, אף שגלבוע ביקש מבית הדין שלא לאמצו ולהטיל עליו השעיה בפועל.

בנוסף להשעיה על-תנאי נגזרו על מועלם נזיפה, פיצוי לגלבוע בסך 10,000 שקל וקנס נוסף בסך 5,000 שקל.

"נאלצתי להגיע להסדר טיעון ולהודות, בגלל הקשרים שיש למתלונן שעדיין רודף אותי", אומר עו"ד מועלם ל"גלובס", "הוא מציג טענות ותלונות שקריות, ולצערי שיתפו איתו פעולה. הודיתי - למרות שהדברים שנטענים בקובלנה הם שקריים". (בד"מ 74/08, 9/09, 36/09).