מדיגוס במגעים לבחינת אפשרות הנפקה בנאסד"ק

ההנפקה מתוכננת בעוד שנה לפחות ■ בחברה נפגשו עם חתמים, שהביעו חוות דעת חיוביות

חברת המכשור הרפואי מדיגוס החלה במגעים לבחינת אפשרות של הנפקה בנאסד"ק. כך נודע ל"גלובס".

החברה נפגשה עם החתמים המובילים בתחום וקיבלה חוות דעת חיוביות לגבי יכולותיה לגייס סכום שיכניס אותה לרשימה הראשית של נאסד"ק - כלומר, כמה עשרות מיליוני דולרים. זאת, בעוד שווי החברה היום בבורסה בתל אביב הוא 110 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, אלעזר זוננשיין, סירב להתייחס לידיעה ואמר: "אני מעדיף לדבר על דברים שכבר נעשו ויש לי הוכחות, ולא על דברים מתוכננים".

מתאימה לשוק?

על-פניו, נראה כי מדיגוס אינה מתאימה היום לשוק. זאת, כיוון ששוק ההנפקות בארה"ב אינו ידידותי לחברות מכשור רפואי חדשות. לחברה מוצר מוביל אחד, המיועד לשוק הצרבת. למוצר זה עדיין אין לו אישור לשיווק בארה"ב מה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית). מכירות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 עמדו על 820 אלך שקל בלבד, שעליהם הפסידה כ-9.8 מיליון שקל. לחברה 15.7 מיליון שקל בקופת המזומנים.

אם אכן רוקחת מדיגוס מהלך כזה, יש לה כנראה עוד כמה שפנים בכובע, אותם היא מתכננת לחשוף עד מועד ההנפקה. בכל מקרה, לא סביר כי תצא לשוק עד קרוב לקבלת אישור ה-FDA למוצר לצרבת, בעוד שנה לכל הפחות. זוננשיין אמר באחרונה ל"גלובס" כי "שנת 2011 תהיה נהדרת עבור מדיגוס, הן בזכות המוצר לצרבת והן בשל מוצרים אחרים".

במקום ניתוח

מדיגוס מתמחה בפיתוח מצלמות זעירות המיועדות לשילוב במוצרי אנדוסקופיה, המשמשים בניתוחים לא פולשניים.

העלייה בביקוש לניתוחים כאלה פיתחה גם את שוק המצלמות הזעירות, והמובילות אותו הן החברות היפניות דוגמת אולימפוס, וחברות המכשור הרפואי האמריקניות הגדולות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון.

המוצר המוביל של מדיגוס משתמש באנדוסקופיה לביצוע ניתוח לטיפול בצרבת (GERD), במקום ניתוח המצריך את פתיחת הבטן. לחברה גם הסכם עם טאואר, שבמסגרתו פיתחה מצלמה זעירה (הקטנה ביותר בעולם, לדברי החברה) שתשולב במכשירים רפואיים של חברות אחרות. כבר היום יש למדיגוס מכירות ממנה.

באחרונה הודיעה החברה כי ההסכם שחתמה עם חברת Voyage סביב מצלמות זעירות שפיתחה, צפוי להניב לה הכנסות של לפחות 6.5 מיליון דולר בשנה הקרובה.