עשר ההתבטאויות האנטישמיות הפוגעניות ביותר ב-2010

את הרשימה מובילות שתי התפרצויות מילוליות של הלן תומאס, שבגינן נקטעה הקריירה שלה ככתבת בבית הלבן ■ גם התבטאויות של הבמאי אוליבר סטון ■ "הרוג יהודי ביום"

מרכז ויזנטל בלוס-אנג'לס, אחד מהמוסדות החשובים למאבק באנטישמיות ולחקר השואה, מפרסם את רשימת עשר ההתבטאויות האנטישמיות הפוגעניות ביותר ב-2010. בחלק מהמקרים, מדובר בקבצי התבטאויות, כך שמספר ההתבטאויות גדול מעשר.

1. בראש הרשימה שתי התבטאויות של הלן תומאס, לשעבר כתבת בכירה בבית הלבן, שבגינן נקטעה הקריירה שלה: "היהודים צריכים להסתלק לעזאזל מפלסטין. הם צריכים ללכת הביתה לפולין, לגרמניה, לאמריקה או לכל מקום אחר". (מאי 2010). "הקונגרס, הבית הלבן, הוליווד ו-וול סטריט נמצאים בבעלות הציונים. הם לא רק מדברים. הם עושים מה שמכתיבה להם אמונתם".

2. במאי הקולנוע אוליבר סטון: "בהיסטוריה (המודרנית) היטלר היה שעיר לעזאזל שנוח להשתמש בו והשימוש בו היה זול"... (ינואר 2010). "היטלר גרם נזק הרבה יותר גדול לרוסים מאשר לעם היהודי. (יש התמקדות חזקה יותר בשואה מאשר בסבל הרוסי) בגלל השליטה היהודית במדיה. יש לובי (יהודי) גדול בארה"ב, עם עובדים חרוצים, שעוקבים אחרי כל התבטאות, ווזה הלובי החזק ביותר בוושינגטון.... ישראל מזיינת את מדיניות החוץ האמריקנית מזה שנים". (יולי 2010).

3. מחמוד מאהטיר, ראש ממשלת מלזיה לשעבר: "ליהודים היתה תמיד בעיה במדינות אירופה. היה צריך לתחום אותם בגיטאות ולפעמים לטבוח בהם... אפילו לאחר הטבח בידי הנאצים, (היהודים) שרדו והוסיפו להיות מקור של בעיות עוד יותר גדולות בעולם כולו". (ינואר 2010).

4. אל מוטאוואקיל טאהא, סגן שר ההסברה ברשות הפלסטינית: "ליהודים אין שום קשרים היסטוריים או דתיים להר הבית או לכותל המערבי. אין שוום ראיה ארכיאולוגית שבית-המקדש נבנה בתקופת המלך שלמה...." (נובמבר 2010).

5. תילו סאראזין, בכיר בבנק המרכזי של גרמניה: "לכל היהודים יש גנים מסוימים... שעושים אותם שונים מעמים אחרים". (אוגוסט 2010).

6. קארל דה גוכט, ראש צוות המו"מ של נציבות הסחר של האיחוד האירופי: "אל תמעיטו בערכו של הלובי היהודי על קפיטול היל... אל תמעיטו במידת הלפיתה שלו את הפוליטיקה האמריקנית, בין אם מדובר בדמוקרטים ובין אם מדובר ברפובליקנים". (ספטמבר 2010).

7. ריק סאנשס, לשעבר מגיש ב-CNN: "הוא (ג'ון סטוארט) כועס שאחד כמוני נמצא כמעט ברמתו שלו... אני אומר לכם, שכל אחד מאלה שמנהלים את CNN דומים מאוד לסטוארט, ואנשים רבים אחרים שמנהלים את כל הרשתות האחרות דומים מאוד לסטוארט. אז לטעון שאיכשהו הם, האנשים בארץ הזו שהם יהודים, הם מיעוט נרדף? כן, בטח". (אוקטובר 2010).

8. ד"ר פטראס סטאנקראס, היסטוריון ויועץ במשרד הפנים של ליטא: "משפטי נירנברג היו הפארסה המשפטית הגדולה בהיסטוריה... האגדה על שישה מיליון יהודים שכביכול נרצחו קיבלה בסיס חוקי, למרות שבידי בית-המשפט לא היה אפילו מסמך אחד בחתימת אדולף היטלר שעוסק בהשמדת יהודים"... (2010).

9. כריסטינה פטרסון, עיתונאית ב"אינדיפנדנט", לונדון: "הייתי רוצה ללמד כמה משכניי נימוסים... לא אפכת לי שהם לובשים פרוקים (מעילים בסגנון מיושן), או חליפות מצחיקות וכובעים מכוסים בשקיות פלסטיק, או ששער הגברים מעוצב בתלתלים קטנים, או שנשים חובשות פאה נוכרית, אבל אני חושבת שהם צריכים להתיייחס לשכנים שלהם קצת יותר בנימוס ובכבוד. לא ידעתי שכשגוי נכנס לחנויות של יהודים חסידיים, הוא מתקבל שם כמו מרטין לותר קינג בכנס של הקו-קלאקס-קלן. לא ידעתי שכאשר גוי קונה (בחנות של יהודים) הוא מבצע פשע שעונשו תגובות לקוניות חד-הברתיות מפי המוכרים. גם לא ידעתי שמושבים באוטובוס הם מקור פוטנציאלי לזיהום ושהתמרורים ומגבלות החניה מיועדים רק לאנשים שאינם נמנים עם העם הנבחר". (2010).

10. התבטאויות אנטישמיות ברשתות חברתיות. פוסטים על לוחות המסרים של גולדמן סאקס, ביאהו פייננס: "יהודים מחורבנים; תכנית הכסף החופשי לבנקים, שהגו ברנאנקי וגייטנר, השמידה את ערך החסכונות הרציונליים של האמריקנים ושל הפיתוח הכלכלי הסיני באסיה"; גולדן סלאקס (עיוות של גולדמן סאקס) הוא הארגון הפלילי היהודי המוביל!!! איפה הגסטאפו כאשר צריכים אותו; מעולם לא שנאתי אנשים עד עכשיו. עכשיו אני שונא יהודים. הם הרעילו את אמריקה. הם הרעילו אנשים טובים. מעודי לא חשבתי שאשנא יהודים. למה שהם עשו לאמריקנים, אין מחילה. האירוניה היא, שארה"ב תמיד מחלצת יהודים והיהודים דופקים את אמריקה!!! היהודים המסריחים מקבלים סוף סוף מה שמגיע להם. לשרוף את כל היהודים!! באתרים בפייסבוק נמצאו המשפטים האלה: "הרוג יהודי בשנה", וכן: הרוג יהודי כל יום".ובטוויטר: "גב'קלינטון פוחדת מפשעי המלחמה של ישראל... הקול היהודי מושל באמריקה... ארה"ב אינה חופשית אלא כלב השעשושים של ישראל".